5 633 läst · 23 svar
6k läst
23 svar
Golv inbyggt under vägg
Har du tänkt att sänka underlaget genom att ta bort brädorna för att få plats med det nya golvet så är du ute lite på hal is då
14 mm klick inte är stumt utan kommer att svikta, möjligtvis med 300 C/C kan det klara sig. Alla klick eller parkett av nyare tid vill gärna ha en botten att ligga på. Det går fälla in skivor i bjälklaget, blir lite merjobb men höjden sjunker bra
14 mm klick inte är stumt utan kommer att svikta, möjligtvis med 300 C/C kan det klara sig. Alla klick eller parkett av nyare tid vill gärna ha en botten att ligga på. Det går fälla in skivor i bjälklaget, blir lite merjobb men höjden sjunker bra
Fast jag ska ju låta brädorna på bilden innan vara kvar och linoliummattan också. Det enda jag ska göra är att byta ut 10 mm golvet mot ett 14 mm. Har gjort så i två andra rum men i detta så var brädorna fast under väggen.
Är nog lite miss här, du har ett golv idag som är 10 mm och ligger på råsponten, ska bort och ett nytt 14 mm kommer i stället. eftersom 10 mm ligger under väggen så är det OK, bekymra dig inte för att det blir en bit under väggen, kapa jäms med väggen så det nya får plats, tänk bara på om det nya är av plasttyp att det kan svälla lite , behövs nog min ca 5 mm glapp vid vägg. Sockeln kommer att dölja glipan, en multimaskin med grovt blad fixar det och hörselskydd.E emde skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Eftersom golvet du vill kapa är 10mm så har det inte någon som helst betydelse för bärighet.E emde skrev:
Enda anledningen till att behålla är som upp pallning av vägg.
Jag hade tagit feinen (multiverktyget) och kapat bort utstickande del av brädan
Produkter som diskuteras i tråden