Chefen: "Hej Nano, kan du rapportera vad du gjort under dagen...?"
Nano: -Jo, först låtsades jag hjälpa hantverkaren men stod i själva verket o smygfota honom och hans borrkassett . Efter det tänkte jag faktiskt arbeta men har ägnat större delen av dagen åt att diskutera hantverkarens borrval på forumet. Jag tar nya tag imorron!
Nano: -Jo, först låtsades jag hjälpa hantverkaren men stod i själva verket o smygfota honom och hans borrkassett . Efter det tänkte jag faktiskt arbeta men har ägnat större delen av dagen åt att diskutera hantverkarens borrval på forumet. Jag tar nya tag imorron!
När jag såg första bilden med kommentaren
I övrigt så tror jag inte alls på att det finns någon medveten strategi för att använda just denna borrsats till tegelväggar. Jag tror snarare att hantverkaren tog första bästa borrsats som fanns inom räckhåll och det kommer han antagligen att göra nästa gång också oavsett vad som ska borras. Och troligen så kommer satsen då fortfarande INTE ATT VARA KOMPLETT.
så reagerade jag med ett väldigt starkt obehag. Jag noterade nämligen direkt att det saknas ett par borr i lådan och det fick mig att må dåligt. Det var först när jag hämtat mig lite efter en stund som jag insåg att problemet som TS ville belysa var anvåändningen av borren. Men han använder väl bara ett borr åt gången så det saknas fortfarande minst ett borr i lådan.nanowire skrev:
I övrigt så tror jag inte alls på att det finns någon medveten strategi för att använda just denna borrsats till tegelväggar. Jag tror snarare att hantverkaren tog första bästa borrsats som fanns inom räckhåll och det kommer han antagligen att göra nästa gång också oavsett vad som ska borras. Och troligen så kommer satsen då fortfarande INTE ATT VARA KOMPLETT.
Vore det mina borr så... Men jag får gratulera till en av de mest säljande trådrubrikerna jag sett. Gamen i mig kastade sig över tråden. Hade i och för sig sett fram emot något bra mycket värre.nanowire skrev:
Men du skriver "rubriken tänkte jag skulle täcka in mer än mitt första exempel" så jag antar det är fritt fram för alla att komma med fler motbjudande tilltag, ja i rent utbildningssyfte naturligtvis.
Nu är det så att stämjärn duger till mer än att öppna färgburkar och skrapa lim. Hugga av popnitar istället för att borra ur dem t ex. Man slipper skära upp fingertopparna när de satans ringarna skall bort från borret .
Mvh Findus
Mvh Findus
Man skulle kunna tro att nano jobbar på någon slags myndighet.Ola C skrev:Chefen: "Hej Nano, kan du rapportera vad du gjort under dagen...?"
På tal om säljande trådrubriker!Alfredo skrev:Men jag får gratulera till en av de mest säljande trådrubrikerna jag sett. Gamen i mig kastade sig över tråden. Hade i och för sig sett fram emot något bra mycket värre.
Men du skriver "rubriken tänkte jag skulle täcka in mer än mitt första exempel" så jag antar det är fritt fram för alla att komma med fler motbjudande tilltag, ja i rent utbildningssyfte naturligtvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.byggahus.se/forum/threads/mord.363510/#post-3548456
Men det känns som ett bra användningsområde. Ett fulstämjärn har sin givna plats i min gåbortverktygslåda och finns inget sådant till hands tar jag stämkniven.findus42 skrev: