Tack för svar! Ja, förstugan är isolerad i nuläget. Jag skulle helst ha den oisolerad i framtiden då jag vill kunna vinterförvara växter där, tyvärr kräver det lite extrajobb då det i nuläget inte finns någon dörr (och bara en halv vägg) mellan förstugan och den inre hallen.Hermes skrev:Jag skulle säga att den befintliga utbyggnaden mest är en förstuga, som antagligen är isolerad. Vill du göra om den till en glasad veranda så är ett beslut att ta direkt om denna skall vara vinteruppvärmd eller inte. Om inte kan du väldigt lätt och billigt hitta en 3-4 enkla fönster och någon glasad dörr hos tex Nacka byggnadsvård och med litet tur passa in dem i konstruktionen, som om den är ny nog är en regelstomme . Det upptäcker du när du river ytterpanel eller innerpanel på utbyggnaden.
Tack Det var ett spännande förslag, måste erkänna att jag inte tänkt på att man kanske med lite ommålningar skulle kunna ge huset ett lite mer lugnt intryck. Ska definitivt fundera vidare på det. Har som projekt nu under hösten att iaf måla om den befintliga ytterdörren från sin nuvarande skrikvita fabriksfärg.lavin skrev:Ett sånt sött litet hus du har hittat, älskar staketet också! Man skulle också kunna tänka sig att måla fönster och vindskivorna på kupan i rött, så att man inte ser exakt hur det sitter i förhållande till verandan. Lekte lite med paint och flyttade lite på fönster. Färgerna blev inte helt hundra, men en liten känsla av hur det kan se ut. Tog mig även friheten att måla knutar och trappen =)
Tyvärr sitter den befintliga köksinredningen ganska tight mot fönstret till höger, så det går inte. Då köksinredningen typ var halva anledningen till att jag köpte huset så vill jag helst inte gå in och peta i denstefancrs skrev:
färg är ju rätt smidigt sätt att ändra på, och det går ju lätt att ändra tillbaks om det inte passar.
ottossons har två kulörer som du skulle kunna ta provburkar på, järnoxidröd och falu röd, för att se vilken som är mest lik din faluröda.
http://www.ottossonfarg.com/sv/vara...gnation/linoljefarg-utomhus/roda-kulorer.aspx
ottossons har två kulörer som du skulle kunna ta provburkar på, järnoxidröd och falu röd, för att se vilken som är mest lik din faluröda.
http://www.ottossonfarg.com/sv/vara...gnation/linoljefarg-utomhus/roda-kulorer.aspx