Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 364 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 364 inlägg
Har haft turen att några oönskade getingbo har suttit bra till så man kunnat peta ner dem på distans..
När jag var klar så var det bara att dra iväg så trillade grejerna av ifrån taket och man kunde åka och köpa sig glass.
/ Patrik

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag var klar så var det bara att dra iväg så trillade grejerna av ifrån taket och man kunde åka och köpa sig glass.
/ Patrik
Jag brukar spruta i vanlig Radar insektssprej, då blir dom rätt slöa och omtöcknade.
Sen tar jag en stor plastbunke med lock (gammal 10 l målarburk tex.) och petar ner boet i. Sen på med locket snabbt som bara den. Efter ett par dar i burken med lock på så är dom döa.
Sen tar jag en stor plastbunke med lock (gammal 10 l målarburk tex.) och petar ner boet i. Sen på med locket snabbt som bara den. Efter ett par dar i burken med lock på så är dom döa.
Ta ett vp-rör som är några meter. Pilla i en bomullstuss ett par cm och toppa upp med myrr ovanför denna.
Ställ dig sedan och blås med röret mot öppningen på boet. Efter ett par dygn har getingarna dragit in giftet till drottningen och boet är dött.
Ställ dig sedan och blås med röret mot öppningen på boet. Efter ett par dygn har getingarna dragit in giftet till drottningen och boet är dött.
Det där var ju ändå rätt vettigt placerat. Jag brukar få getingbon på kattvinden, längst ner vid takutsprånget, så att man måste ligga på magen och åla sig fram för att över huvud taget nå boet. När jag ligger där raklång och det börjar surra runt omkring mig känner jag mig inte så modig heller.
När vi var nyinflyttade för några år sedan så plockade jag ner 6-7 st gamla bon. Jag valde dock att göra det på vintern då jag inte riktigt visste vilka som var nya och bebodda på sommaren.
När vi var nyinflyttade för några år sedan så plockade jag ner 6-7 st gamla bon. Jag valde dock att göra det på vintern då jag inte riktigt visste vilka som var nya och bebodda på sommaren.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 060 inlägg
Klicka här för att svara