Så här blev resultatet av mitt projekt.

• Pergola med trästomme över uteplats. Under pergolan står ett matbord med stolar, och en klotgrill syns bredvid. Grönska och rött hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck med stenlagd yta och matplats under pergola.
    Skapa konto
  • Gilla
SC Aero och 8 till
  • Laddar…
R
Riktigt snyggt🤩

R Rejäl skrev:
Riktigt snyggt🤩
Tack snälla. Fick hastigt färdigställa det då kolonin skulle läggas ut till försäljning, så kanske något skulle gjorts annorlunda om man ska vara efterklok. Jag hade egentligen velat läggs bara två rader gatsten vid ”gaveln” på plattläggningen och lägga bågen av gatsten fram till dess två rader. Men nu blev det sex rader istället. Men, men…gjort av en amatör så det får duga 🤗

Eftersom jag var trådstartaren och hade en del frågor, så kan jag tillägga att jag gjorde en kantsäkring av grovbetong med armering av bistål längs den högra långsidan. Jag tror det var bra eftersom jag sedermera byggde en trädäcksanslutning precis intill.

Redigerat:
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
gusand01 gusand01 skrev:
Grymt snyggt arbete! Vad fogar du med mellan gatstenarna när du sätter de som kantsten? Man vill ju få minimalt med gräsmatta eller ogräs mellan stenen.
Fogar med stenmjöl oftast 0-4 mm men ibland
0-2mm.
Sätter oftast stenen i stenflis 2-4 mm och den är alltid luftig så går hyfsat lätt att rycka bort ogräs med hela roten intakt vilket är svårt i nollmaterial.
Elastisk hårdfog är funktionell för att hålla bort ogräs men kostar en hel del.

• Gilla
gusand01
  • Laddar…
Stengång med trappsteg leder till grusad yta framför tegelhus och vit skåpbil. Planteringar längs mur med statyett på muren.
Skapa konto
Markläggning med sten i vågmönster, omgiven av trästaket och grus.
Skapa konto
Stenlagd uteplats framför trädörr, med mönsterlagda stenar i olika färgnyanser och en trappa av natursten.
Skapa konto
Kullersten i olika färger lagda i ett mönster framför en röd träfasad med en trappa av stenblock vid en dörr.
Skapa konto

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.