Fairlane
30 mbar är min regulator på. Den ger ändå 350 grader så man lär inte behöva mer. Däremot kan den såklart vara trasig.

Det var ett jäkla meck att få ihop regulatorn med slangarna, men tror inte att den blivit skadad på något vis.

Kranen på gasolflaskan, den skruvar jag upp ända till det tar stopp.

simpa81 simpa81 skrev:
Det var ett jäkla meck att få ihop regulatorn med slangarna, men tror inte att den blivit skadad på något vis.

Kranen på gasolflaskan, den skruvar jag upp ända till det tar stopp.
Du skall bara öppna 1/2 varv, det räcker. Anledningen är att, det skall vara lätt att stänga om något går fel.

• Gilla
simpa81 och 1 till
  • Laddar…
Står och grillar just nu. Ca 100 grader under locket.

Blir ju lite färg ändå men det tar sin lilla tid.

• Två stycken grillade biffar på grillgallret i en öppen grill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fasen, blev ju riktigt bra ändå! Undrar om det bara är jag som haft lite för bråttom? Misstänker även att termometern i locket är lite missvisande.

Fairlane
Det kan vara termometern som visar fel, men drar du på fullt bör du ha 300 grader och det borde märkas skillnad mot 100.

Du känner igen lukt av gasol som skulle tyda på en läcka hoppas jag?

• Gilla
simpa81
  • Laddar…
Nä, känner ingen sån lukt! När jag hade locket stängt rätt länge så steg det till ca 150 grader på lockets termometer.

Fick svar från Landmann idag. De skickar en ny regulator till mig för att utesluta att den gamla är dålig.

Bra service måste jag säga!

Fairlane
Ja, servicens är rätt bra. När jag köpte min grill så var det fel ben till. Jag förklarade att det inte fanns hål där de skulle finnas enligt beskrivningen så det gick inte att montera grilldelen på benen. De skickade direkt nya ben, men de var lika som de jag hade. Jag fotade och mailade och då ringde de och berättade att de monterat ihop rätt ben och skickat. De hade missat att det var annat på just den modellen. Så jag fick rätt ben, hyffsat snabbt, samt två omgångar fel ben.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.