Programuppdateringar hanteras via återförsäljaren. Har inte sett/hört om någon privatperson som själv har uppdaterat programmet i en HQ/Gardena-klippare.

etompau skrev:
Programuppdateringar hanteras via återförsäljaren. Har inte sett/hört om någon privatperson som själv har uppdaterat programmet i en HQ/Gardena-klippare.
Det stod när jag registrerade klipparen att man skulle bli noterad när det fanns uppdaterad programvara och man får ju även med en USB-kabel i paketet. Vad skulle denna vara till annars?

Hej!

Jag har nyligen också köpt en Sileno+ 1600 (R160Li).

Är det någon som vet om denna modell är kompatibel med Smart System? Velar ju oerhört märkligt om denna skulle ha exkluderats och inte är kompatibel.

/Björn

Jag har samma problem. Vet du var man får tag på nya uppdateringar?

Finns inga uppgraderingar (ännu). Den går att uppgradera med Smart för ca. 3000 kr.

Allright, då vet jag!
I manualen står det att Smart System endast är kompatibelt med R100LiC & R130LiC (vilken iofs. verkar märkligt)

http://www.granngarden.se/Gardena/Uppgradering-till-Gardena-Sileno-Smart-/p/1261643_BASE

Står inget om vilka modeller som stöds men jag mailade Gardena support och samtliga Gardena Sileno efter 2014 ska vara kompatibla enligt dem.

Känns ju dock som om Robonect (€101 ~ 930 kr) är att föredra... Dock får man ju inte bevattningslogiken med men jag tror de flesta med en Sileno+ är mest intresserad av att ha kontroll på den och kunna "styra" den och det verkar man ju inte kunna med Smart systemet.
Det verkar vara för schemaläggning och för att inte gräsklipparen ska köra när bevattningen är på...

Vart kan man köpa Robonect? Hittar inget då jag googlar😐

Finns det terrängdäck att köpa till Sileno + 1000? Jag har problem med våta löv som lägger igen hjulen och på våta grässluttningar fastnar den ofta. Har sett att HQ 320-315 säljer terrängkit med rensfunktion.
/Lennart

L LJN1954 skrev:
Finns det terrängdäck att köpa till Sileno + 1000? Jag har problem med våta löv som lägger igen hjulen och på våta grässluttningar fastnar den ofta. Har sett att HQ 320-315 säljer terrängkit med rensfunktion.
/Lennart
Inget som finns som original på Gardenas hemsida.
Skicka din frågan till Gardena. Får dom tillräckligt många som hör av sig så kanske dom utvecklar ett kit.
Annars får du försöka mecka ihop något eget.

Tanken var om HQ hjul passar? Får kolla vidare.
/Lennart

Någon som provat Robonect med Gardena Sileno?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.