Mikael1974 skrev:
Någon som vet var man kan köpa billigt kretskort till laddningstationen, till R40Li 2013 årsmodell, Finns på Clas Olsson för en jäkla massa pengar !!
Kolla på gplshop.se eller din närmsta Husqvarna återförsäljare.
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
Mikael1974 skrev:
Någon som vet var man kan köpa billigt kretskort till laddningstationen, till R40Li 2013 årsmodell, Finns på Clas Olsson för en jäkla massa pengar !!
https://shop.mower24.de/Gardena-Robitics/en
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
Då har man sällat sig till skaran som kör Robonect. Imponerande stycke hård och mjukvara,
Cred till det job som är nedlagt på denna !
Skärmdump av Robonect användargränssnitt för robotgräsklipparen Gardena R40Li som visar status och driftslägen.
 
  • Gilla
johan63 och 3 till
  • Laddar…
miniGranis skrev:
Då har man sällat sig till skaran som kör Robonect. Imponerande stycke hård och mjukvara,
Cred till det job som är nedlagt på denna !
[bild]
Välkommen i gänget ! 😜
 
  • Gilla
Henning79 och 3 till
  • Laddar…
Tre runda ikoner på en dator för genvägar: Röd för hemmet, gul för bilen, och blågrön för auto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde lite genvägar i datorn oxå, bara för skojs skull.
 
  • Gilla
johan63 och 2 till
  • Laddar…
davidgp skrev:
[media]
gjorde lite genvägar i datorn oxå, bara för skojs skull.
läs pm !

//
 
Svarat. 😁
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
490g blyvikt i baken verkar inte ha gjort åverkan på klipptiderna. Iofs så är det knappt nå gräs ute så det kanske blir annat när det blir mer motstånd!
Men backar fint i slänten gör den nu ialf 👍👍


Skärmdump av gräsklipparapp med loggar för laddning och klipptider av en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
davidgp och 2 till
  • Laddar…
I gårkväll fick jag tyvärr plocka ur mitt Robonect-kort ur klipparen, det verkar ha blivit något fel med kortet. :mad:

Klippan stod för laddning, jag tänkte ändra klipptider men kunde inte komma åt klipparen via telefonen.
Jag öppnade locket på klipparen men inget hände, den var stendöd. Tog ur batteriet och mätte spänningen, den var nere på ca 8-9V, laddade batteriet externt. Satte i batteriet, då startade klipparen upp men den sa "elektronikfel".

Provade att plocka ur Robonect-kortet, då startade klippan upp helt å hållet, provade att återmontera Robonect-kortet, blev elektronikfel igen, plockade åter igen ur kortet.
Ska kolla ikväll hur klippningen har gått idag och om jag kan få igång Robonect-kortet igen.
 
501 ? Kontakta Fabian
 
Ja det var nog felkod 501.
 
Demmpa skrev:
Ja det var nog felkod 501.
Bootloadern ska uppgraderas..
Fabian fixar det med vändande post.
 
Då kör man med dubbla guidekablar på Gardenan. Styr dem med en 12 volts timer. Mån,Tis,Ons kör den på framsidan. Tor, Fre, Lör, Sön baksidan.

Schematisk bild av kopplingssystem med timer och dubbla guidekablar för Gardena, indelat efter dagar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Men då har den tillgång till hela området? Jag gör ungefär samma sak, men switchar istället mellan två slingor som är kopplade i kors. Guidekablarna går alltid åt båda hållet. Då håller den sig på baksidan varannan dag och framsidan varannan.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Jan Nylund skrev:
Men då har den tillgång till hela området? Jag gör ungefär samma sak, men switchar istället mellan två slingor som är kopplade i kors. Guidekablarna går alltid åt båda hållet. Då håller den sig på baksidan varannan dag och framsidan varannan.
Kopplade i kors ? hur menar du nu ? RITA GÄRNA ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.