3 621 läst · 38 svar
4k läst
38 svar
Garanti på golvvärme utan ohm värdet
Ja det sista momentet kan dom göra, men jag som installatör vill göra alla momenten om jag ska lämna nått papper på att allt är korrekt utfört.
För att jag ska lämna ifrån mig nått så ska jag.
1 kolla slingan innan läggning
2 lägga och kolla slingan efter läggning men innan ytskikt läggs
3 kolla slingan efter det att ytskiktet är klart.
Kolla = "megga" mot jord + ohm mäta.
Efter det kan jag garantera att allt är ok och lämna ifrån mig ett "protokoll".
Låter bra. Tveksamt dock att dessa verkar bry sig. Ändå är det eg en seriös firma. Men elektrikern hör till rörmokaen å de har gjort fel efter fel. Små som stora. Å skit it i oss. Kämpat 8 hmånader nu och ville äbtligne allt skulle vara klart.E elmont skrev:Ja det sista momentet kan dom göra, men jag som installatör vill göra alla momenten om jag ska lämna nått papper på att allt är korrekt utfört.
Har inte heller fått nåt sådsnt här
Självbyggare
· VÄSTMANLAND
· 32 inlägg
En snabb undran ,vad är problemet ett papper värmer inte ditt golv så funkar värmen eller inte ?
Problemet är att jag ska betala och måste veta att allt är rätt gjort om något skulle hända. Så min garanti gäller. Den gäller inte om de inte gjort allt rätt och fyllt i rät på pappretM MIKE THE HAMMER skrev:
Självbyggare
· VÄSTMANLAND
· 32 inlägg
Men funkar golvvärmen så vad är problemet , ohm mätningen görs för att kolla att den är ok innan man har kopplat in den ,men om den funkar så är den ok, att den bara skulle lägga av från en dag till en annan för dig är väl lika stor risk som att vinna på triss ,så sluta fundera på detta.
Ja jag har noll aning. Därför jag skriver här. Då dessa hantverkare redns gjort mängder fel mot oss så behöver jag ju kolla upp allt i Ann jag betalarM MIKE THE HAMMER skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 339 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 339 inlägg
Nej, det är därför man "meggar" den (heter mer korrekt att isolationsprova, megger är en tillverkare av isolationsprova men finns andra). Det kan ha blivit skada i isoleringen på kabeln som kanske inte visar sig direkt vid en enkel resistans mätning. Då behövs en isolationsmätning för att upptäcka det. Ett sådant fel kan potentiellt ligga latent och visa sig efter en tid.M MIKE THE HAMMER skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 798 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 798 inlägg
M MIKE THE HAMMER skrev:
Vad är din poäng?M MIKE THE HAMMER skrev:
Utan uppmätt slinga och ifyllda papper gäller inte garantin. Menar du att det saknar betydelse?
Är du hantverkare själv?
Fick hit elektrikern nu för att mäta ohmen just nu. Då visar den 180 ohm.
När vi försöker läsa bruksanvisning så står det ttp 92..
Mam kan 180 vars för det nu är uppvärmt till 27C på golvet?
Vore tacksam för snabbt svar
När vi försöker läsa bruksanvisning så står det ttp 92..
Mam kan 180 vars för det nu är uppvärmt till 27C på golvet?
Vore tacksam för snabbt svar