Kan man köra med en vanlig värmeflyttare från garagedelen till förrådsdelen?

Annars kanske man kan köra med en fläkt som styrs av en differentialtermostat och flyttar varmluft från garaget till förrådet.
 
Du har alltså redan planerat att gjuta in golvvärmeslang i plattan och ett schakt för ev framtida kulvert, antar jag.
 
Gammsmurfen skrev:
Du har alltså redan planerat att gjuta in golvvärmeslang i plattan och ett schakt för ev framtida kulvert, antar jag.
Nej, men de beror på vad han som installerade värmepumpen till huset säger, om det kommer fungera att värma både hus och garage med samma pump, då blir de antagligen golvslingor ja. Men går det inte så blir det något annat i garaget, antagligen en värmepump.
 
Har fått offerten på portarna nu. Om jag förstått saken rätt så är priserna (inkl. moms) de gav följande:

Alt1 utan motor; 1695€
Alt1 med motor; 2195€

Alt2 utan motor; 2270€
Alt2 med motor; 2775€

Förstod inte riktigt mej på offerten, den var lite otydlig. Kan hända att dom har missat något, eller att jag missuppfattat, för det står bara om ProMatic + HSM4 + FCT 3b + HSZ1, så jag tror att han har räknat med samma motor på både alt1 och 2.

Hade räknat med ca 3000€ eller mer för den dyraste, så då blir det nog den till garaget senare. :)
 
Kolla pris på en Supramatic också, det är värt någon hundring att få upp den fort. Annars räcker det nog också med en 3m bred port och den kan jag tänka mig är rätt mycket billigare. Du skall ju ha sidodörr och då kommer du inte att öppna porten annat än när du skall ha ut mycket stora saker, typ bilen.

Vad var det som skiljde alt 1 och 2?

Kodlås rekommenderas!
 
Alt 2 var silkgrain, kommer inte ihåg om de var så mycket mer som skiljde. De var ganska stor prisskillnad om jag förstått rätt.


Kanske skulle räcka med en 3 meters som du säger, supramatic hade jag på alt 2 så de är nog den jag ska ha.

Sent from my MB525 using Tapatalk
 
Gammsmurfen skrev:
Du har alltså redan planerat att gjuta in golvvärmeslang i plattan och ett schakt för ev framtida kulvert, antar jag.
Hur ska ett schakt för kulvert se ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.