438 läst · 22 svar
438 läst
22 svar
Går min laddomat som den ska och är pumpen i rätt läge?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 503 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 503 inlägg
Om du kastar om alla termometrar på ny placering i laddomaten, och efter det om alla visar samma så är termometrarna hela och fungerar korrekt.B Bjober skrev:
Eller stekpannemetoden ovan...
Då är det inte fel på termometrarna.
Kanske läge att kolla smutsfickan i botten också.
Tillägg: Kan kokningen ha fördärvat nån termometer? Isåfall kanske det vittnar om en rejäl kokning
Tillägg: Kan kokningen ha fördärvat nån termometer? Isåfall kanske det vittnar om en rejäl kokning
Redigerat:
Mätt med en termometer jag vet funkar.
Väl hög temp (91 grader) tillbaka till pannan väl!?
Kallt vatten från tankens botten borde väl blandas i för att få ner tempen tillbaka in till pannan?
Temostatet är nästa sak att kolla gissar jag.
Och smutsfickan.
Väl hög temp (91 grader) tillbaka till pannan väl!?
Kallt vatten från tankens botten borde väl blandas i för att få ner tempen tillbaka in till pannan?
Temostatet är nästa sak att kolla gissar jag.
Och smutsfickan.
Skulle tro att termostaten inte är frisk, har pannan inte använst under sommaren så har nog pinnen i termosten kärvar fast och inte öppnar som den ska. Blir att göra som sägs, öppna upp och kolla den med att koka den i kastrullen.
Det ser definitivt ut som att termostaten inte fungerar.
Termometrar eller termostat går inte sönder av att pannan kokar.
Ma kan kalibrera termometrarna i kokande vatten. Visar de fel går det att justera genom att vrida skalan. Kalibrera i kokande vatten och rumstemperatur efter justering.
Termometrar eller termostat går inte sönder av att pannan kokar.
Ma kan kalibrera termometrarna i kokande vatten. Visar de fel går det att justera genom att vrida skalan. Kalibrera i kokande vatten och rumstemperatur efter justering.
Termometrarna är i många fall gjorda så att man håller fast sensorpinnen och vrider visarhuset för att få dem att visa rätt. Det kan även vara så att man vridit loss en fastkärvad termometer så att man därigenom orsakat felvisningen.
När du river isär laddomaten, kolla även pumphjulet, det vill samla på sig skräp ibland.
När du river isär laddomaten, kolla även pumphjulet, det vill samla på sig skräp ibland.
Liknande trådar
-
Hjälp att felsöka Gardena R160?
Robotgräsklippare -
Montera skjutdörrspartier Willab Garden. Täta mot läckage?
Altan & Uteplats -
Grundmur på berg - går den att isolera och täta mot fukt
Isolering -
Fixade sista hörnan i trädgården i år
Trädgård allmänt -
Kondens från rör i kylskåp - hur bäst åtgärda?
Vitvaror