8 428 läst · 28 svar
8k läst
28 svar
Gammal vattenutkastare - laga eller ny?
Sätt på vattnet och se om du kan spola ut käglan. Det kan nog vara bra om den sitter fast i pinnen när du gör det.
Försökte, men den jäkeln satte sig på tvären. Ser ut som att delar av gängorna från plaststången sitter kvar på den. Lyckades räta upp den och satte tillbaka allting då familjen tyckte jag skulle göra annat :-/
Men är det då den packningen man ser som ska bytas?
Men är det då den packningen man ser som ska bytas?
Det var därför jag rekomenderade att pinnen sitter kvar. Ja, det är sannolikt den som behöver bytas.
Förstod detD Daniel 109 skrev:
Men gängorna i pinnen tycks ju ha gett upp, det var nog därför pinnen sköt iväg men inte packningen.
Någon idé om vad det är för packning? Och ny pinne...äh...ska jag försöka sätta dit en ny istället?
Som en konad skruv (gängad i ytterdelen) - när man vrider på nyckeln så skruvar man på skruven som skjuter på pinnen.
Lätt distraherad av en nätt eftermiddagsskur på 50 mm
Lätt distraherad av en nätt eftermiddagsskur på 50 mm
Det finns nog inga gängor. Delen som ska ut ser sannolikt ut som den Larslb visar.
Här en bild lite från sidan jag lyckades ta på packningen längst in - om detta är rätt packning begriper jag inte riktigt vilken del det är av packningen som Larslb föreslog? Eller sitter packningen som en del av annan tätning också?
Du bör se den sidan som är rakt upp på lars bild.
Hej John,John Persson skrev:
Hur gick till slutet? Lyckades du? Har en liknade kran som läcker och vill helst inte byta den.
Fungerar en sån packning som finns angivet i tråden?
Hälsningar/J
Liknande trådar
-
El-fundering - varför från PE i HC till N på JFB i UC? (Gammal inst.)
El -
Rost i bottenventil - 2 månader gammal diskho
Kök -
Gammal avloppsbrunn - behöver hjälp !
Vatten & Avlopp -
Hur hittar jag info om gammal 220v el-gräsklippare av märket Klippo?
Trädgårdsmaskiner -
Demontera gammal Vattenutkastare från 70-talet.
Vatten & Avlopp