Damn it. finns det två olika varianter? beställde en DAT-75 från satpro eller vad de heter. :-/

Eller du kanske menar den dära grejen som man kan köpa till (dipolförstärkaren)?

Om jag inte får det att fungera i helgen så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Hörde att man kan få ett presentkort av boxer till någon service nisse som kommer och riktar antennen och kollar eventuella felkällor :surprised:
 
DrEvilboy skrev:
Damn it. finns det två olika varianter? beställde en DAT-75 från satpro eller vad de heter. :-/

Eller du kanske menar den dära grejen som man kan köpa till (dipolförstärkaren)?

Om jag inte får det att fungera i helgen så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Hörde att man kan få ett presentkort av boxer till någon service nisse som kommer och riktar antennen och kollar eventuella felkällor :surprised:
Ju mer förstärkning en antenn har desto mer kritisk är inriktningen. En gitterantenn (som jag har) är t.ex. väldigt lätt att rikta in. Den har å andra sidan lägre förstärkning, men den är i.a.f. fullt tillräcklig i mitt fall. Använder den dyraste/bästa antennkabeln jag kunde hitta och en billig CO-förstärkare för 150 spänn. 10 meter mellan antenn och förstärkare. Fungerar bra. Inga störningar när det regnar (mindre störningar just i samband med blixtnedslag, men det kan jag leva med). Bor 4-5 mil från sändaren (Göteborg). Dessutom i radioskugga enligt Terracoms hemsida.

Jag kanske har haft tur (eftersom, enligt de sakkunniga, avståndet från sändaren egentligen är väl långt för en gitterantenn). Vad vet jag. Men fungerar gör det i.a.f. Fick det t.o.m. att fungera när antennen stod inne på vinden, men då var den mer störningskänslig. :)
 
Igår hämtade jag ut antennen på posten från satpro... Rackarns vilken kvalitets skillnad det är på de billiga och lite dyrare.

Satte upp den igår kväll... behövde inte ens rikta in antennen..... hittade 40 kanaler direkt. har suttit upp halva natten och kollat på TV :D

Ni som funderar på att köpa en antenn... köp en dat-75 direkt istället för att hålla på och fibbla med en massa skit.

Nu ska jag bara sätta en förstärkare med flera utgångar på övervåningen och snygga till alla kablar.

Ett stort tack till alla som har givit förlag på lösningar och speciellt dem som rekommenderade DAT-75. [smiley=dankk2.gif]

Tycker det är lite märkligt att inte fler företag säljer dessa antenner.

cheers
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.