Snyggt blir det! Jag ska göra ett liknande projekt vad det lider, har du någon uppfattning om hur många timmar du lagt ner? Eller är det ofint att fråga? :D
 
mexitegel skrev:
Snyggt blir det! Jag ska göra ett liknande projekt vad det lider, har du någon uppfattning om hur många timmar du lagt ner? Eller är det ofint att fråga? :D
Ofint vet ja la inte, men har ingen aning i dagsläget! Ska göra en sammanställning av allt när jag är färdig tänkte jag, både tid och budget så kan jag publicera då :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mjukfogat!

Hörn av ett rum med vita kakelväggar och mörkgrått kakelgolv, nyligen fogat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sen har jag gjort lite mer... Men vet inte om ni ska få se det? :D
 
Klart vi måste få se!
 
Hmm.. okej då!
Litet badrum med handfat, spegel och grått kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Smidigt handfat! Ser rymligt ut för att vara så litet.
 
Chrissofsweden skrev:
Smidigt handfat! Ser rymligt ut för att vara så litet.
Det är det absolut :) litet och nätt och smart då det är både toahållare och handdukshängare integrerat :)

Får se hur det blir med toastolen på plats också! Vi är lite kluvna om vi ska ställa den rakt mot bakre väggen eller om den ska följa väggen till höger (den väggen är inte rak, utan toan blir lite smalare ju längre in man kommer)

Tyvärr fick vi inte monterat toastolen igår då röris hade råkat beställa fel vinkel, så det blir i nästa vecka :)

Nu tar jag helg så kommer inte göra nånting! Möjligen lite på söndag men annars blir det dött här! Måste vila lite också ;)
 
Hej gubbar och gummor!

Bara för att jag inte uppdaterat här så ska ni inte gå och tro att ingenting blir gjort! :cool:

Taket har fått slutspacklingen, blivit målat och fogat och ventilationen har hittat hem. Det lilla hålet ni ser i väggen är för att jag knackat bort lite fog då fästmassan lös igenom där, så det ska bara bättras till :) Och den lilla färgen som kommit på kaklet ska skrapas bort!
Renoverat badrumstak med nymålad yta och takdownlight, strömbrytare ovanför kaklade väggar och omålad yta där fästmassa syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Strömbrytare på plats.
Nymålad vägg med kakel och installerad strömbrytare, spår av fogskum syns vid ett hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och likaså lampan, vet dock inte om jag satt den uppånerpå? :p
Edit: Har nu kollat på de gamla bilderna och den sitter mycket riktigt uppåner... får fixa imorgon! :x
En väggmonterad lampa upp och ner på en kaklad vägg med en liten fläck av färg på några kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och till sist så har elementrören äntligen fått sig lite ny färg! Körde med spray för att få ett så jämnt resultat som möjligt.. får la se hur bra det blir imorgon :)
Nymålade elementrör skyddade med maskeringstejp mot en bakgrund av skyddsplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På lördag kommer stolen sättas in, så det är egentligen bara den och en spegel som saknas nu! :D


Det var allt för mig idag, på återseende! Och jag har inte glömt av att göra sammanställningar :)
 
Redigerat:
  • Gilla
snowjim och 5 till
  • Laddar…
Så, då var elementrören klara! Skönt att slippa se dem pissgula :)
Nymålade vita elementrör och radiator mot kaklad vägg över mörkgrått klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon sätts som sagt wc stolen in, spegel har valts ut men inte inhandlats än.

Så bortsett från det så är jag klar! Dörrfoder får vänta en liten stund till då sambon min började snacka om att byta ut alla fanerdörrar mot vita istället så lugnar mig lite med det tills vi vet hur det blir med det :)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vad fint! :)
 
Snyggt jobbat (y)
 
Bra där! Blev kalasbra!
Jag har funderat på att kakla vår relax som är kanske 10 kvm, men känner mig lite osäker nu när du skrivit att du nog inte kommer göra om det... Känner du fortfarande så eller har du mjuknat lite nu när det gått några dagar?
 
tobbbias skrev:
Bra där! Blev kalasbra!
Jag har funderat på att kakla vår relax som är kanske 10 kvm, men känner mig lite osäker nu när du skrivit att du nog inte kommer göra om det... Känner du fortfarande så eller har du mjuknat lite nu när det gått några dagar?
Har man gott om tid på sig så absolut! Tyckte det var enklare att klinkra då man kan blanda fästmassan lösare vilket gör den betydligt mycket mer lättarbetad, nära på flytspackel konsistens :)
Men jo, jag hade nog kunnat tänka mig att göra det igen! Hade man haft bättre förutsättningar och helt jämna väggar vilket jag inte hade så tror jag att det varit lättare och gått snabbare! Så med ett bra underarbete absolut :)

En del av det jag skrivit tidigare grundade dig delvis i att det tar så sjukt mycket längre tid än man tror och att nästa projekt som ska kallas här hemma är det enda badrummet och där har jag helt enkelt inte tid till att stå och kakla i 3 veckor :cool:

Så har du tid på dig, vilket du troligen har iomed att det är en relax, absolut gör det själv :) men räkna med att det kommer ta tid och att det inte alls är så lätt som man tror som ovan ;)

Till er andra, stort tack! :D
 
Ja,mycket bra jobbat. Hälsa frun att fundera på att lämna dörrarna om de är i bra skick. Tidstypiska för huset och blir skinande och som nya med lite träolja ;)
 
Jonatan79 skrev:
Ja,mycket bra jobbat. Hälsa frun att fundera på att lämna dörrarna om de är i bra skick. Tidstypiska för huset och blir skinande och som nya med lite träolja ;)
Jag vet.. det är därför jag vill ha kvar dem :) får se om jag vinner den fighten eller ej :D

Det som gör att jag väger över lite är att vi har moderniserat lite mer än vad grundtanken var, även om jag ändå gillar att dörrarna knyter an till ursprunget i 60-talet.

Sen även att vissa dörrar inte är så genomtänkt placerade/hängda, bla dörren till badrummet som är vänsterhängd och öppnar så att den är ivägen för dörrhålet till vårt sovrum.

Lite småsaker alltså :) Sen hade jag kunnat tänka mig att få in lite större dörrar då nästan alla dörrar i huset är antingen M7 eller M8 :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.