Nu behöver jag eran hjälp och det är kvickt! :eek:

Vet inte om jag ska sätta toastolen rak mot väggen bakom eller låta den stå rakt mot väggen bredvid. Lägger upp bilder på båda situationerna! :)

Rak mot väggen bakom:
Toalett placerad rak mot bakre väggen, bredvid handfat i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy från ovan på ett badrumsgolv med en person som står framför ett handfat och toalettpappershållare till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rak mot väggen bredvid:
Toalett rak mot väggen bakom i ett badrum med vita kakelväggar och grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy från ovan av ett litet badrum med toalettstol placerad mot vägg, handfat bredvid och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad tycker ni ser/verkar bäst?

Är grymt kluven själv, å ena sidan så tycker jag det ser bättre ut när den står rak mot väggen bakom samt golvet, men å andra sidan så blir det lite mer utrymme om den står rak jämns med väggen bredvid.... tuff nöt!
 
Jag skulle välja det som känns bäst! Det spelar ingen roll hur snyggt det är om man inte kan sitta bekvämt på muggen 😉
 
Jumos skrev:
Jag skulle välja det som känns bäst! Det spelar ingen roll hur snyggt det är om man inte kan sitta bekvämt på muggen 😉
Nä det har du ju rätt i! Blev ett mellanting, lite snett så man får tillräckligt med space men ändå tillräckligt rakt för att inte se snett ut :D

Nyinstallerad toalett i ett litet badrum med vita kakelväggar och grått klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu är den limmad! Bara att vänta 24h tills man får inviga den ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Det var rätt liten skillnad på hur det såg ut ändå ju.
 
bjorn_s skrev:
Det var rätt liten skillnad på hur det såg ut ändå ju.
Hehe ja kanske det! Eller så luras bilderna lite, tyckte det var jättestor skillnad IRL men det kan ju lika gärna varit jag som hakat upp mig på det :p


Kan förövrigt tillägga att spegeln jag hade hittat inte accepterades av sambon så tillbaks till letandet! Är inte jättelätt att hitta en snygg spegel som bara är 40cm bred och inte kostar en förmögenhet :(
 
Redigerat:
Spegel inhandlad och monterad! Vann emot sambon nät hon fick sett den i verkligheten :)

Rund spegel med träram monterad över handfat i badrum med vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ni har fått en jättefin toalett! :D
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tackar! :) Är rätt nöjd, tycker dock det är lite synd med de olika bränningarna då det syns ganska tydligt, men det får vara så! :)

Och ni som tror jag ligger på latsidan så är svaret nej! ;)

Ett pågående renoveringsprojekt i ett rum med borttagen väggbeklädnad och utsatta reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
Ja bra jobbat! Ta ett halvårs paus vettja :D
 
bjorn_s skrev:
Ja bra jobbat! Ta ett halvårs paus vettja :D
Pauser? Vad är det? :D

Nä men är lite småstressigt! Väntar barn i början av december och har fått stränga order om att hallen/allrummet ska vara färdigt till dess. Sen träffade vi lite vänner i helgen, varav den ena är anläggare. Då berättade han att han skulle till grannen snett bakom och gräva ut för ett uterum i slutet på oktober och sa att om vi ville ha gjort något på baksidan då så var det ett bra tillfälle.

Något jag såklart nappade på... Vi vill höja baksidan med ca 60cm i vid tomtslutet då vi har sluttning där idag och med så liten tomt som vi har så vill vi kunna utnyttja all yta :) så de han gräver ut kommer han slänga av direkt på vår baksida som uppfyllnadsmaterial men med kravet att en stödmur måste uppföras..... Så den ska hinna byggas innan slutet på oktober också :surprised:

Kort och gott, det finns inte riktigt tid att ligga på latsidan (y)
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Oorganiserat vindsrum under renovering med utspridd byggmaterial och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta börjar kännas tungrott nu...
 
Håll ut och kämpa på - till slut vänder det 💪🏼
 
Det går framåt, inte toalettrelaterat förvisso!
Pågående byggnadsarbete i ett rum med nyinstallerade gipsskivor och exponerad isolering i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjorn_s och 2 till
  • Laddar…
Jarlsgård skrev:
[bild]

Blästring av elementet är påbörjat.. men tar nåt så otroligt lång tid! Tror jag lagt ner lite drygt en timme bara för att få gjort detta lilla :( Är nog en 7 lager färg totalt så sandblästern får slita! :p
Jag kom att tänka på dig när jag såg det här. Själv var jag i dina tankar tills jag fick höra att Lenhovda fortfarande tillverkar radiatorer :p

http://www.rinkabyror.se/artikel/radiator-10x59-mp/?select=true
 
Chrissofsweden skrev:
Jag kom att tänka på dig när jag såg det här. Själv var jag i dina tankar tills jag fick höra att Lenhovda fortfarande tillverkar radiatorer :p

[länk]
Japp det vet jag att de gör! Dock ser mitt element ut som nytt och kostade 300kr totalt istället för 1000kr som ett nytt element ligger på ;)

Men jag hade tankarna på att köpa nytt ett par ggr faktiskt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.