1 003 726 läst · 10 295 svar
1004k läst
10,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Nu feltolkar du mig, låt mig förtydliga:
Man vill inte prata med folk i det här landet, men när det gäller öl så handlar det ju om minsta möjliga tidsspillan, att då in och fippla i en app när det går ungefär 100 gånger fortare att bara meddela bartendern vad man vill ha är en total showstopper.
Så med andra ord går man inte till Pinchos om man bara ska dricka öl och inte roa en hoper ungar som tycker det är kul...
Man vill inte prata med folk i det här landet, men när det gäller öl så handlar det ju om minsta möjliga tidsspillan, att då in och fippla i en app när det går ungefär 100 gånger fortare att bara meddela bartendern vad man vill ha är en total showstopper.
Så med andra ord går man inte till Pinchos om man bara ska dricka öl och inte roa en hoper ungar som tycker det är kul...
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 356 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 356 inlägg
Om bara apperiet håller sig där så kan man ju ge fan i att gå dit!
Det går ju att göra som hamburgerkedjorna, och ha en stor tv-skärm som kör appen för de restauranger som drivs av skygga varelser och inte vill prata med folk.
Men halva syftet med att appifiera beställningsproceduren är väl att börja spåra sina kunder i all framtid genom krav på kontoregistrering m.m. Mycket provocerande.
Men halva syftet med att appifiera beställningsproceduren är väl att börja spåra sina kunder i all framtid genom krav på kontoregistrering m.m. Mycket provocerande.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 270 inlägg
Vet inte om de ser likadana ut överallt, men de 4-5 olika Pinchos jag varit på ser ju bokstavligen ut som en cirkus direkt innanför dörren .. 😄B Blazermannen skrev:
Som sagt, gillar man smårätter och att veta vad man får så är det väl ok...
Tja, de har säkert såna avsikter med appen, det lockas i alla fall med gratisrätter när handlar på ett inloggat konto.. man får också en gratis efterrätt veckan man fyller år... 😄Unikt namn skrev:Det går ju att göra som hamburgerkedjorna, och ha en stor tv-skärm som kör appen för de restauranger som drivs av skygga varelser och inte vill prata med folk.
Jag tycker ändå det är rätt smidigt med appen, man vet vad man beställt, och så fort det är klart får man en notifiering och kan gå och hämta maten...
Jag föredrar att personalen bär ut maten till bordet när den är klar.Dan_Johansson skrev:Tja, de har säkert såna avsikter med appen, det lockas i alla fall med gratisrätter när handlar på ett inloggat konto.. man får också en gratis efterrätt veckan man fyller år... 😄
Jag tycker ändå det är rätt smidigt med appen, man vet vad man beställt, och så fort det är klart får man en notifiering och kan gå och hämta maten...
Men det är förståss en annan typ av restaurang.
Jag ska hålla mig borta från pinchos.
Vill man både laga maten och bära fram den till bordet själv, varför går man då ut på restaurang? För det stora nöjet att få betala X gånger mer för den?FredrikR skrev:
Frågar man snällt kan man säkert få diska efteråt också så får man hela hemupplevelsen på en gång. 🙃
Gaaaaahhtveksamt skrev:
Dom, restaurangerna, har ju knäckt koden.
Vi gör jobbet och dom tar betalt. 😉
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg