B b8q skrev:
Stockholmare vill inte prata med främmande människor, helt enkelt.
Ne, vem fan vill det?
Men handlar det om öl får man ju prioritera…
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ne, vem fan vill det?
Men handlar det om öl får man ju prioritera…
Är det du som prioriterat och sen utvecklat appj*veln för att du inte vill prata med folk?
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Nu feltolkar du mig, låt mig förtydliga:
Man vill inte prata med folk i det här landet, men när det gäller öl så handlar det ju om minsta möjliga tidsspillan, att då in och fippla i en app när det går ungefär 100 gånger fortare att bara meddela bartendern vad man vill ha är en total showstopper.
Så med andra ord går man inte till Pinchos om man bara ska dricka öl och inte roa en hoper ungar som tycker det är kul...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Haha.. första gången du var där eller? Appen är ju hela deras affärside....
Ja, det var första och sista gången jag var där. Onekligen slarvigt av mig att inte ha memorerat alla kedjors olika koncept.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Om bara apperiet håller sig där så kan man ju ge fan i att gå dit!
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Det går ju att göra som hamburgerkedjorna, och ha en stor tv-skärm som kör appen för de restauranger som drivs av skygga varelser och inte vill prata med folk.

Men halva syftet med att appifiera beställningsproceduren är väl att börja spåra sina kunder i all framtid genom krav på kontoregistrering m.m. Mycket provocerande.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Ja, det var första och sista gången jag var där. Onekligen slarvigt av mig att inte ha memorerat alla kedjors olika koncept.
Vet inte om de ser likadana ut överallt, men de 4-5 olika Pinchos jag varit på ser ju bokstavligen ut som en cirkus direkt innanför dörren .. 😄

Som sagt, gillar man smårätter och att veta vad man får så är det väl ok...
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det går ju att göra som hamburgerkedjorna, och ha en stor tv-skärm som kör appen för de restauranger som drivs av skygga varelser och inte vill prata med folk.

Men halva syftet med att appifiera beställningsproceduren är väl att börja spåra sina kunder i all framtid genom krav på kontoregistrering m.m. Mycket provocerande.
Tja, de har säkert såna avsikter med appen, det lockas i alla fall med gratisrätter när handlar på ett inloggat konto.. man får också en gratis efterrätt veckan man fyller år... 😄

Jag tycker ändå det är rätt smidigt med appen, man vet vad man beställt, och så fort det är klart får man en notifiering och kan gå och hämta maten...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Unikt namn
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, de har säkert såna avsikter med appen, det lockas i alla fall med gratisrätter när handlar på ett inloggat konto.. man får också en gratis efterrätt veckan man fyller år... 😄

Jag tycker ändå det är rätt smidigt med appen, man vet vad man beställt, och så fort det är klart får man en notifiering och kan gå och hämta maten...
Jag föredrar att personalen bär ut maten till bordet när den är klar.
Men det är förståss en annan typ av restaurang.

Jag ska hålla mig borta från pinchos.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag föredrar att personalen bär ut maten till bordet när den är klar.
Du tänker som de brukar göra på restauranger? GAAAAHHHH!!!
 
  • Älska
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du tänker som de brukar göra på restauranger? GAAAAHHHH!!!
Nästa steg vore att kombinera Pinchos och Blackstone steakhouse (man tillagar proteinet själv på en upphettad sten).
Gaaaaahh
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nästa steg vore att kombinera Pinchos och Blackstone steakhouse (man tillagar proteinet själv på en upphettad sten).
Är då sista steget att ta anställning på exempelvis Donken? GAAAAHHHH!!! och GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nästa steg vore att kombinera Pinchos och Blackstone steakhouse (man tillagar proteinet själv på en upphettad sten).
Gaaaaahh
Vill man både laga maten och bära fram den till bordet själv, varför går man då ut på restaurang? För det stora nöjet att få betala X gånger mer för den?
Frågar man snällt kan man säkert få diska efteråt också så får man hela hemupplevelsen på en gång. 🙃
 
  • Älska
  • Haha
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vill man både laga maten och bära fram den till bordet själv, varför går man då ut på restaurang? För det stora nöjet att få betala X gånger mer för den?
Frågar man snällt kan man säkert få diska efteråt också så får man hela hemupplevelsen på en gång. 🙃
Gaaaaahh
Dom, restaurangerna, har ju knäckt koden.
Vi gör jobbet och dom tar betalt. 😉
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Dom, restaurangerna, har ju knäckt koden.
Vi gör jobbet och dom tar betalt. 😉
Ja, ingen som kan klaga för över-/understekt eller dåligt kryddat på Blackstone 😅
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Dom, restaurangerna, har ju knäckt koden. Vi gör jobbet och dom tar betalt.
richardtenggren richardtenggren skrev:
ingen som kan klaga för över-/understekt eller dåligt kryddat på Blackstone
Men vem ger man dricksen till? Och måste man själv skatta för den? GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.