B Bästerortarn skrev:
Telenor är riktiga jävla skojare. Hos mig förvarnade dom att dom var på väg och ville att man skulle avboka besöket som inte var bokat 😮 Man hör ju direkt hur jävla dumt det låter, avboka något som inte är bokat. Tror du avbokningen hjälpte?

Och förra veckan kom dom dessutom igen, första gången hann jag inte öppna utan jag såg bara ryggtavlan på stolpskottet genom fönstret och Telenors logga syntes tydligt. Andra gången 4h senare så hade jag laddat upp och tänkte skälla ut honom efter noter men jag behärskade mig och sket bara i att öppna igen.

[länk]
Du saknar en marshal.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Du saknar en marshal.
Normalt sett så är jag typ min egen marshal 😎 Jag har skickat ljudfiler på inspelade samtal till företag när deras hjärndöda säljare inte fattat ett nej och faktiskt fått ett par svar från tacksamma säljledare och produktchefer. En gång hade jag en kort utbildning över telefon med en uppenbart färsk säljare som var trevlig men usel. Den killen tackade mig som fan för samtalet trots att han inte hade fått något sälj.

Skällde ut en stackars tant efter noter på en busshållplats när hon störde mig tre gånger i ett pågående telefonsamtal för att fråga om jag visste om bussen hade gått. Till slut gick hon gråtande därifrån muttrandes om att jag var en typisk elak svenne. Denna incident är jag inte stolt över men hade förmodligen gjort det samma igen. När fanskapet inte förstår "jag pratar i telefon" två gånger så ......

Och jag är portad i en synsambutik efter att jag inte accepterade att butikspersonalen skyllde sitt misstag på mig 😎

Inser när jag skriver detta att jag nog är typexemplet på en långsint surgubbe 😮
 
  • Gilla
  • Arg
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Min egen GAAAAHHHH!!!

Skulle hämta ena försändelsen med bromsskivor och belägg idag:

Transportskadad kartong med synlig bromsskiva inuti, skador runt kanterna och hål på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Transportskadad förpackning med texten "Brakes" som rymmer en bromsskiva, tecken på dålig hantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att det ska vara så svårt att emballera och transportera 😠 Har inget jättestort samplesize men dom tre senaste (inkl. denna) som gått med Schenker har varit transportskadade.

Den andra försändelsen från en annan säljare som innehöll bakbromsarna var betydligt bättre emballerad med kraftigare well och mer fluff/utfyllnad i.
 
  • Ledsen
mrsnhp och 1 till
  • Laddar…
hsd
B Bästerortarn skrev:
Telenor är riktiga jävla skojare. Hos mig förvarnade dom att dom var på väg och ville att man skulle avboka besöket som inte var bokat 😮 Man hör ju direkt hur jävla dumt det låter, avboka något som inte är bokat. Tror du avbokningen hjälpte?

Och förra veckan kom dom dessutom igen, första gången hann jag inte öppna utan jag såg bara ryggtavlan på stolpskottet genom fönstret och Telenors logga syntes tydligt. Andra gången 4h senare så hade jag laddat upp och tänkte skälla ut honom efter noter men jag behärskade mig och sket bara i att öppna igen.

[länk]
Det är ett trick, så ett frö så kunden undermedvetet registrerar och bearbetar firman och när de dyker upp är offret lihte mer intresserad
 
hsd
wildeside wildeside skrev:
Nu för tiden löser mina hundar problemet med försäljare, tiggare och annat löst folk åt mej redan vid grinden innan dom kommit in på tomten.😂
Funkar för mig också
 
hsd hsd skrev:
Det är ett trick, så ett frö så kunden undermedvetet registrerar och bearbetar firman och när de dyker upp är offret lihte mer intresserad
Utan att förstås ha någon statistik så undrar jag hur framgångsrikt det verkligen är. Speciellt i mitt område där väldigt många inte ens har grundläggande kunskaper i svenska. Skulle vara om Telenor skickar ut något språkgeni som talar dom 15 vanligaste invandrarspråken. Jag har hjälpt ett gäng "grannar" i området med myndighetspost och dyl. tidigare när jag var lite aktiv i föreningslivet här. Det i kombination med att jag sålt allt möjligt bös på alla möjliga sätt själv gör mig mig ytterst tveksam till hur effektivt det är.

Dessutom har jag hunnit prata med flera grannar som också mest blivit irriterade över att behöva avboka något som inte ens är bokat.
 
Räknas Jehovas vittnen som dörrsäljare?

När jag var ung och bodde i lägenhet så kom jag hem en dag och hörde att Jehovas vittnen var och ringde på hos grannarna så jag gissade att dom skulle komma till min dörr så småningom så jag han förbereda lite. Satte i en skiva i stereon och av någon anledning jag inte kommer ihåg så hade jag en afrikansk trämask hemma.
Så när dom ringde på så satt jag igång stereon på hög volym med Skid rows låt get the fuck out och öppnade dörren med bar överkropp och en afrikansk trämask på mig. Dom var inte särskilt intresserade av att tala med mig och kom aldrig tillbaka under den tiden jag bodde där.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mikethebik och 10 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
hörde att Jehovas vittnen var och ringde på hos grannarna
😂
De lurade mig en gång, ringde på dörren och jag kikade ut genom titthålet och ser värdens snyggaste tjej. Klart man måste öppna! När jag öppnar glider en snubbe fram som gömt sig bakom hörnet med en bunt Vakttornet i näven, givetvis var det Jehovas... Gotcha!
 
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Jag funderar på att korsa satanister med jehovas vittnen så kan de gå från dörr till dörr och be folk att dra åt helvete
 
  • Gilla
och en till och 4 till
  • Laddar…
Uppstår det kärlek när de knackar på då?

– Dra åt helvete!
– Dra åt helvete du med!
– …
– …Ska vi gå dit ihop?
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag funderar på att korsa satanister med jehovas vittnen så kan de gå från dörr till dörr och be folk att dra åt helvete
Fråga dom hur dom tänkt sig att urvalsprocessen för dom som slipper in i himmelen går till. Det lär vara ett begränsat antal enligt dom.
 
Haha, Jehovas knackade på hos mig förra veckan.

När jag öppnar dörren så står det två snygga tjejer utan någon företagslogo eller produkt. Uteslutningsmetoden går väldigt snabbt och jag frågar ifall det är Jehovas. "-Japp det är det".
"Gud är tyvärr inte hemma idag" sa jag. "Nej jag kan tänka mig det" svarar hon.
 
  • Haha
  • Gilla
JonasJN och 6 till
  • Laddar…
En bekant berättade att han bjöd in Jehovas och började försöka omvända dem till asatro 😄 De kom inte tillbaka.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hsd
Lustigt, känner flera som är Jehovas vittnen och ingen av dessa har någon gång pratat religion, de är helt vanliga människor
 
  • Gilla
mrsnhp och 1 till
  • Laddar…
Vi har haft Jehovas knacka på dörren men oftast delar de bara ut en broschyr.
Emellanåt får vi även handskriva brev från dem.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.