GAAAAAHHH! Förbannade j-la stolpskott som står och röker vid bensinpumparna. IQ badboll 🤬.

Gav en rejäl tillrättavisning och personen gick undan kanske 5 meter….

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAAHHH! Förbannade j-la stolpskott som står och röker vid bensinpumparna. IQ badboll 🤬.

Gav en rejäl tillrättavisning och personen gick undan kanske 5 meter….
Vi hade Kalle Tek (Caltex/Texaco) i ungdomen, han hade alltid pipan i mungipan när han tankade bilar. Brännvinsflaskan var i gasförrådet där frun inte vågade gå in.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAGH.

Posten har hoggat mitt paket med "Expressleverans" sedan den 10/4 när de fick den av den tyska posten.

I want my stuff!

• Haha
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
GAAAH dörr-till-dörr-säljare som vägrar ta ett "nej jag är inte intresserad" oavsett hur jag formulerar det. Till slut fick jag stänga dörren i ansiktet på honom.

För övrigt är Telenor på min svarta lista nu.

• Gilla
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
-Vilken del av ”Nej” är det du inte förstår?

kan funka ibland 😀

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
GAAAH dörr-till-dörr-säljare som vägrar ta ett "nej jag är inte intresserad" oavsett hur jag formulerar det. Till slut fick jag stänga dörren i ansiktet på honom.

En gång räcker väl? Är inte nästa mening i ordväxlingen då: ”ok, ursäkta att jag störde”, så är väl att stänga dörren och svartlista bolaget fullt rimligt.

Att det aldrig är nästa mening, ja det är ju dörrknackarens uppdragsgivares problem.

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
wildeside
Ägde en skylt en gång i tiden som va översatt på flera språk och det stod skrivet.

Till försäljare och tiggare.
Ordet NEJ TACK är översatt till ett flertal språk med samma efterföljande ordalydelse
Är du försäljare eller tiggare så är svaret på din första fråga NEJ TACK och det betyder att det är ingen ide att du knackar eller ringer på, för svaret är fortfarande NEJ TACK
Knackar du på eller ringer på i alla fall så blir svaret NEJ TACK FÖR HELVETE!

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Finns ju en 1900-talsklassiker på området:

Emaljskylt med texten "BETTLERI OCH UTBJUDANDE AV VAROR UNDANBEDES" på en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyproduceras och säljs av fina Nacka Byggnadsvård.

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
wildeside
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Finns ju en 1900-talsklassiker på området:

[bild]

Nyproduceras och säljs av fina Nacka Byggnadsvård.
Ja så gäller det bara att försäljare ska förstå vad bettleri och utbjudande betyder, vad jag lärt mej så är inte försäljare dom som har högst IQ eller högskolepoäng

Förr hundra år sedan fanns en lösning, marshal i tidningsklippet fanns inom släkten. Vet inte om det idag får användas... men det är historisk fakta.
Historiskt tidningsklipp från Eagle County Blade, 4 juni 1908, om åtgärder mot zigenare i Red Cliff.

Redigerat:
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja så gäller det bara att försäljare ska förstå vad bettleri och utbjudande betyder, vad jag lärt mej så är inte försäljare dom som har högst IQ eller högskolepoäng
Gaaahhh! Vad är det för nivå på samhällets olycksbarn nu för tiden!? Kan de inte ens arkaiska ord om sig själva?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
wildeside
Ordet arkaiska tillhör nog inte deras ordförråd heller.😂

• Wow
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:

Telenor är riktiga jävla skojare. Hos mig förvarnade dom att dom var på väg och ville att man skulle avboka besöket som inte var bokat 😮 Man hör ju direkt hur jävla dumt det låter, avboka något som inte är bokat. Tror du avbokningen hjälpte?

Och förra veckan kom dom dessutom igen, första gången hann jag inte öppna utan jag såg bara ryggtavlan på stolpskottet genom fönstret och Telenors logga syntes tydligt. Andra gången 4h senare så hade jag laddat upp och tänkte skälla ut honom efter noter men jag behärskade mig och sket bara i att öppna igen.

https://www.byggahus.se/forum/threads/telenor-aer-riktiga-bondfangare.506346/

wildeside
Nu för tiden löser mina hundar problemet med försäljare, tiggare och annat löst folk åt mej redan vid grinden innan dom kommit in på tomten.😂

• Älska
yonna
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En gång räcker väl? Är inte nästa mening i ordväxlingen då: ”ok, ursäkta att jag störde”, så är väl att stänga dörren och svartlista bolaget fullt rimligt.

Att det aldrig är nästa mening, ja det är ju dörrknackarens uppdragsgivares problem.
Jag brukar säga ”nej tack”. När (inte om) det inte hörsammas enligt ovan brukar jag säga något i stil med ”tror du verkligen jag vill göra affärer med företag som inte ens klarar att ta in så enkla önskemål från sina kunder?” Och stänga dörren. De flesta fattar vinken direkt och går, ett par stycken har jag sett stå kvar i flera sekunder och verka fundera över vad som egentligen hände.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.