De kom lägligt när jag skulle på hundpromenad och bjöd med dem. Gick bara in och tog på stövlar då jag av någon anledning hade en aning om att promenaden skulle gå över leriga åkrar. De gav upp i sina lågskor när den ena ramlade i lervällingen. Minns inget av vad de pratade om men det var förmodligen om saft, systrar, och segertoner.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Lustigt, känner flera som är Jehovas vittnen och ingen av dessa har någon gång pratat religion, de är helt vanliga människor
De som går runt och ringer på hos främmande människor har ju i uppgift att prata religion, så det är en annan situation.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Mitt USB minne är borta, alla digitala bilder från slutet av 90 talet till 2012 😢

• Ledsen
  • Wow
claym och 9 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Mitt USB minne är borta, alla digitala bilder från slutet av 90 talet till 2012 😢
Inget i molnet?

Isakare Isakare skrev:
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Ja, då hade man också blivit hispig.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Inget i molnet?
Näää, bara13-
Stickan sitter alltid i datorn, de få tillfällen jag tar med den, ligger den i ett fack i datorväskan...men nu är den inte där, eller nån annan stans heller.

RoTe
USB stickor har en tendens att gå sönder med tiden om dom hela tiden används för att läsa/skriva. Känns som du behöver lite IT-vett Isakare... Lagra aldrig viktiga saker på endast ett media eller på endast en fysisk plats!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
hsd
Jag råkade ut för detta och sökte överallt, trodde jag minnet hade landat i ett glasögonfodral som jag upptäckte 2 år senare 🙄

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
GHHHHAAAA igen.
Chefen bytte telefonoperatör/växel i somras, mitt gamla nummer som firman haft i 25 år köptes och skulle vidare kopplas av operatören.
Tog en månad och många samtal innan det funkade, sen har det försvunnit i omgångar.
Nu på morgonen står jag punktligt hos bilverkstaden för att lämna in bilen.
"Vi ringde dig hela dagen igår, men får bara, Abonnenten kan inte nås. Vi har inte fått vindrutan och har ingen lånebil"

Ringer och provar själv, Abonnenten kan inte nås.
Suck.....

• Ledsen
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag hade en lärare som höll på med ett tal som fyllde tavlan och efter 40 min var hon klar och insåg att något var fel. Hon ställde sig då och räknade genom allt i huvudet, ändrade på några ställen på tavlan och då blev det rätt.

Tror det var i ”differentialekvationer och transformmetoder” 🤓

Men hon lärde sig aldrig att belysningen styrdes med rörelsedetektorer och inte på ljud, belysningen slocknade ofta på hennes föreläsningar och hon klappade alltid händerna i tron att det skulle avhjälpa det 😅(Alltid var det väl någon elev som vinkade vilket triggade belysningen 🤓)
Vi hade en föreläsare, tror det var i mekanik, som på något sätt tog på sig mikrofonen från föreläsningssalen bredvid (jag tror den i vår sal inte funkade så han skulle hämta den intill men inte förstod hur man ställde om den) så ljudet hördes utifrån korridoren. Han inledde för övrigt sina terminer med att "många klagar på att jag talar tyst så de som sitter långt bak inte hör, men efter ett par föreläsningar så brukar alla kunna sitta längst fram".

Jag saknar lite de där föreläsningarna, och har glömt hur man löser diffekvationer eller räknar på en stel kropps rörelse. Kanske läser de lite sånt på gymnasiet så man får fräscha upp kunskaperna tills barnen frågar om det, det är nära förestående. Förra veckan fick jag öva på lite grundläggande kemi inför dotterns kemiprov.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
galento
Isakare Isakare skrev:
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
2 minneskort i mobilen har gått åt skogen så nu kopierar jag bilderna till
en stationär dator och ett externt dataminne.

Sen bytte jag mobil så jag inte behöver ha nåt minneskort p.g.a utrymmet.

J JohanLun skrev:
eller räknar på en stel kropps rörelse.
Den kunskapen får du all anledning att reflektera över med åren, min vän. Inte bara varje morgon. Om man säger så.

• Haha
  • Gilla
Klass0n och 17 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
2 minneskort i mobilen har gått åt skogen så nu kopierar jag bilderna till
en stationär dator och ett externt dataminne.

Sen bytte jag mobil så jag inte behöver ha nåt minneskort p.g.a utrymmet.
Knepigt detta med backup. Jag har haft (har) en dyr obegränsad molnbackup som sparar alla versioner, men tänker att det ska räcka med google photos och onedrive. Tyvärr synkar de ju, så om man råkar radera eller modifiera dokumenten så synkas ändringen till molnet. Har synology NASar, vissa verkar kunna låta dem backa upp till onedrive, jag skulle vilja ha det omvända, att mina NAS backar upp OneDrive med versionshantering, men det verkar inte stödjas, iallafall inte på den lite äldre konsumentlinjen av NAS som är det jag har. Tycker detta borde vara ett mycket vanligt problem som skulle vara plättlätt att fixa. Om man har en annan plats att ställa en NAS kan man låta dem backa upp varandra. Jag tror det får duga med att spara det allra viktigaste på typ ett USB och foton på både google och NAS, sen hoppas att allt inte raderas samtidigt...

Allt viktigt bör finnas på minst två, hellst tre ställen. Som inte bara synkar varandra om den inte sparar alla gamla versioner och ändringar också.

Mina bilder finns på en dator där skärmen slocknade.
Nån expert kanske kan plocka ut de.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Mina bilder finns på en dator där skärmen slocknade.
Nån expert kanske kan plocka ut de.
Går det att ta ur hårddisken och sätta den som en extern disk i ngn annan dator
/B

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.