FredrikR FredrikR skrev:
Helgen är inte slut än så jag bränner av ett gaaaaahhh till!

Pizza till kvällsmat, märkte samma sekund som lågorna flammade upp att det inte brann som det ska i bakkant...
Bakade 4 pizzor som blev ok men inte mer trots toppendeg, fryste in 2bollar, för första gången.
[bild]

Första tanken efter gaaaaahhh var, jag kör den på tippen, beställer en ny, det rykte ur mina öron!
Ska prova göra rent brännaren enligt konstens alla regler under veckan.
Ooni har en kundservice i världsklass, testa dem! Jag fick min ugn utbytt när det var fel på släckvakten (eller vad den heter) så det blev ingen bestående låga. Detta var långt efter den 3-åriga garantiperioden. Jag registrerade köpet för förlängd garanti, för info.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!! Har saker att göra men magen krånglar IGEN. Så nu ligger jag här i en hög och är superfrustrerad över att bara kunna ligga här i en hög, och det blir ju inte magen lugnare av. Kanske därför inte ens Loperamiden hjälper.
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
GAAAAAHHHH!! Har saker att göra men magen krånglar IGEN. Så nu ligger jag här i en hög och är superfrustrerad över att bara kunna ligga här i en hög, och det blir ju inte magen lugnare av. Kanske därför inte ens Loperamiden hjälper.
Potatismjöl i vatten brukar hjälpa om du har problem med lös mage. Vet ju inte vad du har för problem alls men om det händer ofta så lönar det sig att se över dina matvanor om du inte redan gjort det.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
A
ricebridge ricebridge skrev:
GAAAAAHHHH!! Har saker att göra men magen krånglar IGEN. Så nu ligger jag här i en hög och är superfrustrerad över att bara kunna ligga här i en hög, och det blir ju inte magen lugnare av. Kanske därför inte ens Loperamiden hjälper.
Ibland kan Inolaxol hjälpa, men hur bra det hjälper i det akuta vet jag inte.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ris hjälper.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
GAAAAAAAAHHHHHHH!!!!
Ungarna har dragit hem hårlöss.
Hela familjen drabbade.
 
  • Ledsen
  • Wow
Lill72 och 4 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAAAAHHHHHHH!!!!
Ungarna har dragit hem hårlöss.
Hela familjen drabbade.
Så ni får alla en fin kortklippt frisyr nu.
Nej usch och fy. Hårlöss har vi som tur var klarat oss undan
 
Gahhhh!!!! Mätte fel när jag gjorde en distanskloss, så mina läkt till taksargen hamnade på cc62!!!
Hel kväll bortslösad på att åtgärda…
Upptäckte det när jag skulle spika upp första brädan…
 
  • Ledsen
  • Arg
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson
Som grädde på moset är tvättmaskinen på väg att ge upp. Låter som något lager i trumman som är paj. Ljudnivån när maskinen kör centrifug är outhärdligt högt. Den brukade vara rätt så tyst även vid centrifug men nu har något hänt. Enligt en app är ljudnivån på 89dB. Jag måste iaf ha hörselskydd om jag ska vara i närheten....

Det är en Bosch med borstlös motor.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Våran höll ett bra tag efter den passerade 116 dB 😀. Behövdes ingen fancy app för att få reda på när tvätten var klar där inte 😂.

Skärmdump av decibelmätarapp, indikerar hög ljudnivå, digital och grafisk ljudintensitet, användargränssnitt, mörkt tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
tttomten och 4 till
  • Laddar…
EddieHansson
mexitegel mexitegel skrev:
Våran höll ett bra tag efter den passerade 116 dB 😀. Behövdes ingen fancy app för att få reda på när tvätten var klar där inte 😂.

[bild]
OMG! Så man ska våga köra maskinen?
 
GAAAAAAAAAAHHHH!!
Det räcker nu! Vi är fanemej hemsökta!
Slavcylinder/urtrampningslager paj på ena bilen, värmesystemet sprang läck i pannrummet - vatten överallt, hälsporre på BÅDA fötterna, hämtade fönster med fungerande bilen - backluckan i BAKLÅS, och imorse började cirkpumpen för golvvärmen låta krig.

Allt detta inom ramen för två veckor.. GAAAAAH
 
  • Ledsen
Beretic och 7 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAAAAAAHHHH!!
Det räcker nu! Vi är fanemej hemsökta!
Slavcylinder/urtrampningslager paj på ena bilen, värmesystemet sprang läck i pannrummet - vatten överallt, hälsporre på BÅDA fötterna, hämtade fönster med fungerande bilen - backluckan i BAKLÅS, och imorse började cirkpumpen för golvvärmen låta krig.

Allt detta inom ramen för två veckor.. GAAAAAH
Nu vänder det, köp en lott!
 
AXS
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAAAAAAHHHH!!
Det räcker nu! Vi är fanemej hemsökta!
Slavcylinder/urtrampningslager paj på ena bilen, värmesystemet sprang läck i pannrummet - vatten överallt, hälsporre på BÅDA fötterna, hämtade fönster med fungerande bilen - backluckan i BAKLÅS, och imorse började cirkpumpen för golvvärmen låta krig.

Allt detta inom ramen för två veckor.. GAAAAAH
Det kan alltid bli värre!

😉
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 4 till
  • Laddar…
galento
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAAAAHHHHHHH!!!!
Ungarna har dragit hem hårlöss.
Hela familjen drabbade.
Fy fanken, man kommer ihåg första gången man fick flatlöss 😎😎
 
  • Haha
  • Wow
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.