4 474 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Fyra kaxiga kåkar vågar vara annorlunda - Grand Designs Årets hus
Hehe, jag tyckte att utsidan var bedrövlig men gillade verkligen den brutalistiska insidan och tyckte att den var spännande och vacker om än väldigt 1970-talsdoftande (men å andra sidan, vem är inte det? ).Okarlsson skrev:
Med det sagt så vet jag inte om jag skulle vilja bo där, för som ni skrev så andas den ju verkligen offentlig byggnad. …men en spännande sådan. Men vill man verkligen leva i en sådan miljö? Nja, tveksamt.
Mitt förslag till frugan var:
Vi bor i Hus 1, arbetar i hus 2 och har företaget huvudkontor i hus 3.
Hus 4 kan barnen få flytta in i när de blir tonåringar och vill vara lite i fred.
(Naturligtvis flyttar vi husen så de ligger 4 minuter från varandra bilvägen, utom 1 & 4 som blir grannar med hus 4 lite undanskymt bakom..)
Med den synen tyckte jag alla tre var fantastiska hus, även om man fick se väldigt lite av insidan på det huset vi ska flytta in i.
Lite mer seriöst så tycker jag att det är synd att jämföra Villa L4 med de andra tre. Det är ju ändå en "vanlig villa", om än väldigt fin, häftig och med väldigt påkostade fina detaljer. Övriga hus är helt urflippade galenbyggen..
Vi bor i Hus 1, arbetar i hus 2 och har företaget huvudkontor i hus 3.
Hus 4 kan barnen få flytta in i när de blir tonåringar och vill vara lite i fred.
(Naturligtvis flyttar vi husen så de ligger 4 minuter från varandra bilvägen, utom 1 & 4 som blir grannar med hus 4 lite undanskymt bakom..)
Med den synen tyckte jag alla tre var fantastiska hus, även om man fick se väldigt lite av insidan på det huset vi ska flytta in i.
Lite mer seriöst så tycker jag att det är synd att jämföra Villa L4 med de andra tre. Det är ju ändå en "vanlig villa", om än väldigt fin, häftig och med väldigt påkostade fina detaljer. Övriga hus är helt urflippade galenbyggen..
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Targan var fin
Håller med, fullständigt patetisk och livrädd jury som bara vill vara politiskt korrekta. Välja ett hus som inte går att bo i utan fönster som inte har ett uns av nyskapande i sig, jag blir bara förbannad. Nu vet man i alla fall fyra arkitekter i juryn som man aldrig kommer låta komma i närheten av våra nybyggen.R Rikard_Sa skrev: