anders07 anders07 skrev:
Det är ju tydligt att du aldrig använt gipsputs. Man ska ju inte förväxla gipsputs med gips (även kallat gipsbruk). Gipsputs är grått medan gips/gipsbruk är vitt.
Gipsputsen blir stenhård, fäster otroligt bra på alla ytor och varken sväller eller sjunker ihop och spricker inte när det torkar.
Gipsputs är enkelt att blanda, dammar mycket mindre och kan blandas lös eller fast beroende på vad som behövs.

Bara dammsug, fukta underlaget med blomspruta (men inte så det rinner) och kasta eller dra på!
Jag vet inte hur många hundra timmar jag lagt på att både putsa och laga med gipsbruk. Många pallar är det i varje fall. Gått hela dagar när jag gått och lappat med det, då det tidigare varit del av mina arbetsuppgifter.
Så jo, jag har stenkoll på gipsbruk och troligen använt de flesta fabrikat som finns på marknaden.
 
Ni verkar fortfarande prata om två olika produkter (puts och bruk) :)
 
  • Gilla
AzP
  • Laddar…
H hagv skrev:
Ni verkar fortfarande prata om två olika produkter (puts och bruk) :)
Nä, vi pratar allt om samma. Gissar att det är typ Gypsum han talar om.
 
  • Gilla
hagv
  • Laddar…
Hejsan!

Jag rekommenderar starkt svar #2. Lagningsbruk, låt torka och sedan vanligt spackel som avslutning.

Sen borde du även köpa ett par arbetsbockar ;)
Lycka till!
 
Garage under renovering med oputsade tegelväggar, fönster, dörr och elledningar som sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete i garage med primerade sömmar på vit lecablocksvägg och en stege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Primer och gipsputs(y)
Lite bilder från garaget som jag håller på med nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.