54 052 läst · 31 svar
54k läst
31 svar
Funlight mot myror?
Hej alla med myrproblem.
Jag har också sett att fun light skulle göra susen.. Nu vet jag inte gur det har gått för dom som försökt detta. Men.. Efter att ha läst det ni skriver om aspartam som nergift och allt så tänkte jag bara, det skadar väl inte försöka med cola light. Jag hade en ståande som hade legat ute i garaget över vintern. Så jag hällde ut den över det området på kortet som jag har ringat in med rött,i går. Nu i dag ser det ut så här i myrstacken.
Från i går så finns det inga myror i det området jag hällde på cola light, och måste säga att jag tippar det bara är halva antalet i dag. Så resterande cola light jag har någon stans eller blir varande kvar skall rakt ner i stacken i framtiden. Skall uppdatera med hur det går.
Jag har nämligen krånglat med denna stacken i 2 år innan. Nu vill jag få den bort.. Så kanske mitt garage får stå kvar, och inte bli uppäten..
Jag har också sett att fun light skulle göra susen.. Nu vet jag inte gur det har gått för dom som försökt detta. Men.. Efter att ha läst det ni skriver om aspartam som nergift och allt så tänkte jag bara, det skadar väl inte försöka med cola light. Jag hade en ståande som hade legat ute i garaget över vintern. Så jag hällde ut den över det området på kortet som jag har ringat in med rött,i går. Nu i dag ser det ut så här i myrstacken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från i går så finns det inga myror i det området jag hällde på cola light, och måste säga att jag tippar det bara är halva antalet i dag. Så resterande cola light jag har någon stans eller blir varande kvar skall rakt ner i stacken i framtiden. Skall uppdatera med hur det går.
Jag har nämligen krånglat med denna stacken i 2 år innan. Nu vill jag få den bort.. Så kanske mitt garage får stå kvar, och inte bli uppäten..
Redigerat:
Nu har det ju gått rätt lång tid, så hur gick det? Försvann myrorna?Raptor50 skrev:Hej alla med myrproblem.
[bild]
Nä jag har testat Funlight jag med. Det är ren BS. Kanske något mindre myror, men det kan beror på andra saker.Raptor50 skrev:
Jag har köpt detta från Anticimex och det funkar:
https://shop.anticimex.com/skadedjur/myror/swirr-myrpuder Två styck mindre myrstackar/myrbo har jag tagit bort med det alldeles nu. Tog en halv burk per stack. Grävde bara ett hål i stacken och hällde i hålet.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 933 inlägg
Myrr granulat har funkat bäst för oss
Självbyggare
· Stockholm
· 9 933 inlägg
Ja, den och Neüdorffs pulver.Raptor50 skrev:
https://www.neudorff.se/produkter/loxiran-myr-effekt-pulver.html
Självbyggare
· Stockholm