4 477 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
Funderingar kring badrumsrenovering/planering
Där ser man, ytterligare en sak jag missat. Börjar bra det här. ;Dgaia skrev:
Troligtvis blir befintliga radiatorn kvar men jag har funderingar på att kanske använda enbart en vattenburen handdukstork istället, är lite rädd att det inte räcker med endast en handdukstork dock.
Låter bra det, fastnade för Forbos Tarragona 7455 att ha på golvet i duschdelen. Sen nåt gråaktig på väggen i duschdelen. Men den du pratar om väcker helt klart nyfikenhet, kikade på Tarketts hemsida men hittade den inte.gaia skrev:
Det har jag tyvärr blivit varse om. En fördel, eller nackdel beroende på hur man ser det, är att jag verkar få hålla mig till de billigare serierna på grund av måtten. Jag har siktet inställt på Vedums Basic-serie, riktigt bra priser på de möblerna hos Rinkaby rör dessutom. Det där med spegeln hade jag faktiskt inte tänkt på, såg att det finns ett spegelskåp i Basic-serien med en spegellucka och hyllor på sidan. Den verkar vettigare om man vill slippa att känna sig kluven.gaia skrev:
Det har du ju rätt i, är ju det där att hitta en bra lösning på det hela. Sen måste jag erkänna att jag tycker det är ganska snyggt med en hel duschvägg i glas också. Dubbeldusch blir det inte, kanske är lite slöseri med utrymme att ha en dusch som är 1,70 bred men min tanke var att det lilla utrymme som blir över med en duschhörna kanske inte ger så mycket användbar yta samt att det givetvis blir rymligare.gaia skrev:Din duchkabin blir stor och i alla fall lång så du kan kanske bygga den av fast duschvägg utan dörrar och har bara hellt fri ingång längst bort från duchmunstycke. Den varianten sparar du många tusenlappar på om du hittar en bra lösning . Eller ska det bli dubbeldusch?
Lycka till med planeringen!
gaia
Det finns stora modeller som kan ersätta en radiator . Fråga i butiken vilken du ska ha, jag är inte så duktig på det där med antal W(Watt)/m2. Kolla Svedbergs handdukstorkar ( rymliga priser). Jämför alla priser också med sigro.se , ibland blir det några slantar biligare därMasa skrev:
Då mindes jag helt fel :-[. Nu hittade jag den igen men kan inte bif bilder - se den på Forbo - Aqualon - ONYX 23607 eller 23605. Den blir kanske för mycket i hela rummet men fex som en dekorativ del i duschen?
lycka till!
gaia
Funderat lite, det kanske är bättre att lägga lite extra kulor och lägga klinkers på golvet och bara måla väggarna. Och köra med elvärme i golvet, om golvvärmen ballar ur måste man väl riva upp hela golvet för at åtgärda. Är det vanligt att golvvärmen, elvarianten alltså, går sönder?
Edit: Eller är det vattenburet som gäller för golvvärme? En tanke är att kombinera elgolv-värme med en vattenburen handdukstork men det kanske inte är någon bra lösning?
Edit: Eller är det vattenburet som gäller för golvvärme? En tanke är att kombinera elgolv-värme med en vattenburen handdukstork men det kanske inte är någon bra lösning?
Om du vill få rummet att verka större så är ju de där duschhörnorna som enbart består av två välvda glasdörrar super.
Dörrarna kan nämligen vikas inåt när man inte använder duschen, och då tar duschhörnan helt plötsligt ingen plats alls!
Råkade se att Coop bygg kör en kampanj på en sån för 1995:-
Om du inte har något fönster och ordentlig frånluftsventilation i badrummet så kanske inte uppvärmingen behöver bli något större problem? Frånluftsventilationen kommer ju att dra varm luft från resten av huset till badrummet.
Dörrarna kan nämligen vikas inåt när man inte använder duschen, och då tar duschhörnan helt plötsligt ingen plats alls!
Råkade se att Coop bygg kör en kampanj på en sån för 1995:-
Om du inte har något fönster och ordentlig frånluftsventilation i badrummet så kanske inte uppvärmingen behöver bli något större problem? Frånluftsventilationen kommer ju att dra varm luft från resten av huset till badrummet.