1 446 läst · 33 svar
1k läst
33 svar
Fuktskada badrum vid dörröppning
Fick helt nytt badrum efter 16 år; självrisk 16.000 (har jag för mig) i ett försäkringsbolag som avskriver badrum efter 30 år. (Hade dock tilläggsförsäkring för ett par hundra/året och som verkligen blev ekonomiskt.)
Lite OT men ja, Moderna var kanske dåliga. Vi hade då reducerat avdrag så vårt badrum på 20 år blev ersatt.
Nedan var anledningen till att vi bytte (se bild). När de kikade på vår skada var det jätteviktigt med Bkr. De informerade om att de ”enb jobbar med certifierade företag”….sen utsåg de en ej behörig att reparera vår skada? Det godtog vi såklart inte, men det var ju tusan slump att vi ens kollade. Jag upplevde Moderna som oärliga.
Nedan var anledningen till att vi bytte (se bild). När de kikade på vår skada var det jätteviktigt med Bkr. De informerade om att de ”enb jobbar med certifierade företag”….sen utsåg de en ej behörig att reparera vår skada? Det godtog vi såklart inte, men det var ju tusan slump att vi ens kollade. Jag upplevde Moderna som oärliga.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 738 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 738 inlägg
Liknande trådar
-
Fuktskada vid badrumsfönster
Fönster & Dörrar -
Gammalt badrum eventuellt ej fackmannamässigt. Försäkring vid fuktskada?
Badrum -
Upptäckt fuktskada vid påbörjande av badrumsrenovering
Försäkringar -
Misstänker fuktskada badrum vid köp av bostadsrätt? Vem står för det? Försäkring?
Juridik -
Ansvar vid fuktskada från icke fackmannamässigt utfört badrum (inkl. terrass)
Försäkringar