Fick helt nytt badrum efter 16 år; självrisk 16.000 (har jag för mig) i ett försäkringsbolag som avskriver badrum efter 30 år. (Hade dock tilläggsförsäkring för ett par hundra/året och som verkligen blev ekonomiskt.)

Lite OT men ja, Moderna var kanske dåliga. Vi hade då reducerat avdrag så vårt badrum på 20 år blev ersatt.

Nedan var anledningen till att vi bytte (se bild). När de kikade på vår skada var det jätteviktigt med Bkr. De informerade om att de ”enb jobbar med certifierade företag”….sen utsåg de en ej behörig att reparera vår skada? Det godtog vi såklart inte, men det var ju tusan slump att vi ens kollade. Jag upplevde Moderna som oärliga.

• Ett mejl som beskriver villkor och detaljer för en skadeanmälan, där en mening om avtal med certifierade företag är markerad med en cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett mejl från Moderna Försäkringar som svarar på en kunds fråga om BKR-godkända bolag och uppmanar kunden att kontakta en annan entreprenör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Globetrot Globetrot skrev:
Lite OT men ja, Moderna var kanske dåliga. Vi hade då reducerat avdrag så vårt badrum på 20 år blev ersatt.
Nu verkar Moderna ha 10 år utan åldersavdrag och sen 5 % per år för keramiska plattor inkl. tätskikt. Men det kan ju ha ändrats på 10 år flera gånger om. If verkar ha samma.

• Gilla
Globetrot
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu verkar Moderna ha 10 år utan åldersavdrag och sen 5 % per år för keramiska plattor inkl. tätskikt. Men det kan ju ha ändrats på 10 år flera gånger om. If verkar ha samma.
Intressant!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.