Hej
Jag märkte att en av plattorna var upphöjd vid dörren. Tänkte att spånskivan under måste svullnat. Tog bort plattan och hittade en fuktskada som ni ser på bilderna.
Jag mäter 50% fuktighet där som är mörkgrå som sjönk markant till 35% när jag tagit bort plattorna. Tätskiktet verkar vara rollat och silikon tättning vid tröskeln som tydligen inte hållit så bra.
Vad tycker ni? Ska jag fixa det själv eller ringa FB?
Jag märkte att en av plattorna var upphöjd vid dörren. Tänkte att spånskivan under måste svullnat. Tog bort plattan och hittade en fuktskada som ni ser på bilderna.
Jag mäter 50% fuktighet där som är mörkgrå som sjönk markant till 35% när jag tagit bort plattorna. Tätskiktet verkar vara rollat och silikon tättning vid tröskeln som tydligen inte hållit så bra.
Vad tycker ni? Ska jag fixa det själv eller ringa FB?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 738 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 738 inlägg
Då kan det vara idé att kontakta FB. Om de kommer fram till att något vid dörren bryter mot de branschregler som gällde 2016 så kanske det inte blir något eller också blir det nedsatt belopp. Du kan själv kolla reglerna för BKR har kvar gamla branschregler.J Jens33 skrev:
Jag har svårt att tro att det var godkänt med rollat tätskikt på spånskiva 2008 Men kan minnas fel. Tror aldrig det varit OK faktiskt.BirgitS skrev:
Nja. På några byggen jag var på, sattes kaklet direkt på spånskivorna, utan fuktspärr. Det var på sjuttiotalet.Jonatan79 skrev:
Själv skulle jag torkat ur spånet och lagt på nytt tätskikt och plattor.