831 läst · 24 svar
831 läst
24 svar
Fuktig platta på mark? Otillräcklig dränering?
Jag menar att det ser bra ut, då inte fukten gått hela vägen upp. Då är syllen torr och inget kan ta skada. Det är dock ingen fara om fukten skulle krypa hela vägen upp, om det bara sker ibland.C capisch skrev:
Vidare är det bra att det inte växer alger eller mossa på grunden. Det betyder att den är torr för det mesta, och blir bara fuktig efter regn.
Det är dessutom rent och snyggt runt grunden. Ingen växtlighet eller något organiskt som kan skapa problem.
Marknivån är sedan, som sagt, lite hög. Men så länge den inte biir högre ska det inte vålla några problem.
Att du sedan har golvvärme gör att du kan vara ännu lugnare.
Bara en fundering... Där fukt vandrar uppåt... Hos mig blev det genom åren issprängning. Putsen lossnade.A AG A skrev:Jag menar att det ser bra ut, då inte fukten gått hela vägen upp. Då är syllen torr och inget kan ta skada. Det är dock ingen fara om fukten skulle krypa hela vägen upp, om det bara sker ibland.
Vidare är det bra att det inte växer alger eller mossa på grunden. Det betyder att den är torr för det mesta, och blir bara fuktig efter regn.
Det är dessutom rent och snyggt runt grunden. Ingen växtlighet eller något organiskt som kan skapa problem.
Marknivån är sedan, som sagt, lite hög. Men så länge den inte biir högre ska det inte vålla några problem.
Att du sedan har golvvärme gör att du kan vara ännu lugnare.
Men så kanske det inte kan bli i TS fall?