14 647 läst · 52 svar
15k läst
52 svar
Fuktfläckar (?) nedanför fönster och element, mot golvet. Vad göra?
Min erfarenhet är tvärtom.HEM2121 skrev:
Jag har ställt frågan två ggr till besiktningsman som föreslagit fördjupad undersökning och bägge gångerna åtog denne sig jobbet.
Det kan säkert skilja och i så fall hoppas jag TS får/har en som kan även denna del.
Jag tycker en besiktningman bör ha kompetensen som krävs i TS fall, annars har denna valt fel yrke enligt mig.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 870 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 870 inlägg
Ja, håller helt med dig, men vad jag förstått så ingår det inte deras uppdrag. Så jag tycker att deras uppdrag/arbetsuppgifter är helt förfelat. Skador som en blind höna/tupp kan se och ändå behövs en besiktningsman för dokumentation. Jag menar att deras uppdrag skall även innefatta vad orsaken är och kan de inte skall de skicka dit någon som kan det.sblixten skrev:Min erfarenhet är tvärtom.
Jag har ställt frågan två ggr till besiktningsman som föreslagit fördjupad undersökning och bägge gångerna åtog denne sig jobbet.
Det kan säkert skilja och i så fall hoppas jag TS får/har en som kan även denna del.
Jag tycker en besiktningman bör ha kompetensen som krävs i TS fall, annars har denna valt fel yrke enligt mig.
Men uppdraget bestämmer väl uppdragsgivaren...d.v.s. den som beställer tjänsten.HEM2121 skrev:Ja, håller helt med dig, men vad jag förstått så ingår det inte deras uppdrag. Så jag tycker att deras uppdrag/arbetsuppgifter är helt förfelat. Skador som en blind höna/tupp kan se och ändå behövs en besiktningsman för dokumentation. Jag menar att deras uppdrag skall även innefatta vad orsaken är och kan de inte skall de skicka dit någon som kan det.
Jag har inte hört om någon som beställt besiktning på löpande räkning som innefattar "allt", men jag tror nog det skulle gå för sig.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 870 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 870 inlägg
Det frågade jag, men fick till svar att det inte ingick i uppdraget, han är SBR besiktningsman.sblixten skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur kopplar man en strömbrytare som har ett seriekopplat uttag nedanför?
Belysning -
Råd vad gäller synlig regel nedanför panel.
Fasad -
Underlagspapp slut och fuktfläckar invändigt i gammal timmerstuga. Tips på akutlösning?
Tak & Vind -
Är detta fuktfläckar på innertak?
Badrum -
Fuktfläckar putsad fasad
Fasad