Intressant. De står öppna hela tiden. Satte på fläkten, (vredet) undertill vid plåtlådan och då stängde de. Fläkten (el) har jag på när jag eldar för att få mer syre. Den har ett autoläge, manuell (avstängd) och 1 (på). Spjällen står öppna även vid autoläge.Jonatan79 skrev:
När de står öppna när spisen inte används drar de ner luft uppfrån skorstenen menar du?
Tack för engangemang.
Jag är osäker på vilken väg luften tar, det kan bara du själv undersöka. Om spjällen är öppna riskerar du att få en obalans i ventilationen och ev. fukt/regn ner i öppna spisen.H Halllberg2019 skrev:Intressant. De står öppna hela tiden. Satte på fläkten, (vredet) undertill vid plåtlådan och då stängde de. Fläkten (el) har jag på när jag eldar för att få mer syre. Den har ett autoläge, manuell (avstängd) och 1 (på). Spjällen står öppna även vid autoläge.
När de står öppna när spisen inte används drar de ner luft uppfrån skorstenen menar du?
Tack för engangemang.
Tack för tips, skall sätta in mig mer i detta. Och elda i ikväll, sedan bevaka om askan är torr fort de kommande dagarna. Får ha koll på vädret (regn) också. Intressant.Jonatan79 skrev: