Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Verkar saknas en tätningslist?!
Vart då ? 🤔
 
Överst, direkt under bänkskivan för att stoppa ev. fukt...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Överst, direkt under bänkskivan för att stoppa ev. fukt...
Hur ser sånna ut? Vart kan man köpa?
Det enda som finns ovanför diskmaskinen är en grå plastskydd som ej syns. Antar att det inte är det du menar.
 
S Sebbe c skrev:
Hur ser sånna ut? Vart kan man köpa?
Det enda som finns ovanför diskmaskinen är en grå plastskydd som ej syns. Antar att det inte är det du menar.
Kolla tillverkarens reservdelar , kan finnas där. Annars får du leta någon list på Bauhaus eller något och klippa till själv.
 
Okej men ska den gråa listen tas bort innan eller ska ytterligare en sättas dit för att täcka den glipan mellan köksbänk och diskmaskin. Eller ska den som finns där vara kvar o en extra sättas dit?
 
Det ska som sagt räcka med originalet om maskinen går att montera direkt mot bänkskivan, annars får man pula lite själv.
 
Okej så om jag förstår det korrekt så ska glipan mellan köksbänk och diskmaskin inte finnas då räcker det med att jag köper en extra list som jag fäster på köksbänkens underdel?
 
S Sebbe c skrev:
Okej så om jag förstår det korrekt så ska glipan mellan köksbänk och diskmaskin inte finnas då räcker det med att jag köper en extra list som jag fäster på köksbänkens underdel?
Börja med det ja.
 
A
S Sebbe c skrev:
Diskmaskinen sluter tätt mot bänkskivan, inget större mellanrum. Luckan stängs korrekt.
Har aldrig upplevt ånga när programmen körs, det hade vi märkt.


Kondensen som kommer upp precis vid handtaget är ju enkelt o torka, men när den går in längre in mot köksbänken blir ju problem. Kikade in med lampa, finns nå plastmaterial mellan diskmaskinen och köksbänken.

Kan ett alternativ vara att borra ett par små hål i skåpet bredvid diskmaskinen så att ångan tar sig ut? Eller är detta något man får räkna med, att hela köksbänken blir skadat.
Det skall inte se ut så!
 
A
S Sebbe c skrev:
Okej men ska den gråa listen tas bort innan eller ska ytterligare en sättas dit för att täcka den glipan mellan köksbänk och diskmaskin. Eller ska den som finns där vara kvar o en extra sättas dit?
Nej det är den grå listen som skal sättas an mot skivan mha fötterna i framkant ,denna maskin är fel installerad
 
  • Gilla
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
A
S Sebbe c skrev:
Okej så om jag förstår det korrekt så ska glipan mellan köksbänk och diskmaskin inte finnas då räcker det med att jag köper en extra list som jag fäster på köksbänkens underdel?
Det är vara målare som rättar till sådana här fel efter ändea hantverkare bättre att göra om och göra rätt
 
Düsseldorff
electroluxaren skrev:
Det är vara målare som rättar till sådana här fel efter ändea hantverkare bättre att göra om och göra rätt
Asså... du är otroligt kunnig vad gäller vitvaror av alla slag men helvete vad det är svårt att läsa vad du menar ibland!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maskinen ska höjas så att listen sluter tätt mot skivan.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
A
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Asså... du är otroligt kunnig vad gäller vitvaror av alla slag men helvete vad det är svårt att läsa vad du menar ibland!
Autokorrekt jobbar inte med vitvaror...
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Ok får hämta en hantverkare, köpte lgh för två år sedan. Köket renoverades för 8 år sedan, då har den varit felmonterad så länge.
Finns det någon anledning att oroa sig över fuktskador. Bänkskivan bryr jag mig inte om då köket ska renoveras inom 1-2 år. Inte sett några andra skador..
Kan det vänta eller är de nåt som bör åtgärdas akut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.