5 158 läst · 58 svar
5k läst
58 svar
Fukt från diskmaskin
Det skall inte se ut så!S Sebbe c skrev:Diskmaskinen sluter tätt mot bänkskivan, inget större mellanrum. Luckan stängs korrekt.
Har aldrig upplevt ånga när programmen körs, det hade vi märkt.
Kondensen som kommer upp precis vid handtaget är ju enkelt o torka, men när den går in längre in mot köksbänken blir ju problem. Kikade in med lampa, finns nå plastmaterial mellan diskmaskinen och köksbänken.
Kan ett alternativ vara att borra ett par små hål i skåpet bredvid diskmaskinen så att ångan tar sig ut? Eller är detta något man får räkna med, att hela köksbänken blir skadat.
Nej det är den grå listen som skal sättas an mot skivan mha fötterna i framkant ,denna maskin är fel installeradS Sebbe c skrev:
Det är vara målare som rättar till sådana här fel efter ändea hantverkare bättre att göra om och göra rättS Sebbe c skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 539 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 539 inlägg
Ok får hämta en hantverkare, köpte lgh för två år sedan. Köket renoverades för 8 år sedan, då har den varit felmonterad så länge.
Finns det någon anledning att oroa sig över fuktskador. Bänkskivan bryr jag mig inte om då köket ska renoveras inom 1-2 år. Inte sett några andra skador..
Kan det vänta eller är de nåt som bör åtgärdas akut.
Finns det någon anledning att oroa sig över fuktskador. Bänkskivan bryr jag mig inte om då köket ska renoveras inom 1-2 år. Inte sett några andra skador..
Kan det vänta eller är de nåt som bör åtgärdas akut.