8 398 läst · 26 svar
8k läst
26 svar
Frys Electrolux EUC3107 -29° och alla lampor lyser
ingen som försökt fixa kondensatorn? Vet någon vilken konding som ska bytas ut? Min beter sig som TS men temperaturen är samma. Dock irriterande att se -29 och att alla lampor lyser. De slocknar när jag dra ur och i kontakten och visar därefter rätt temp som termometern jag har i frysen. Men då problemet återkommer efter ett tag så skulle det vara bra om någon har fixat problemetGoForIt skrev:
Ta en bild på kortet så pekar jagP Per_G skrev:ingen som försökt fixa kondensatorn? Vet någon vilken konding som ska bytas ut? Min beter sig som TS men temperaturen är samma. Dock irriterande att se -29 och att alla lampor lyser. De slocknar när jag dra ur och i kontakten och visar därefter rätt temp som termometern jag har i frysen. Men då problemet återkommer efter ett tag så skulle det vara bra om någon har fixat problemet
Den blåa kondensatorn, C12 är en typisk kondensator som sitter på 230 V-sida och fungerar som en resistans för nätdelen.
Kolla värde, brukar vara 0,22/0,33 uF och 300-400 V.
Har du ett mätinstrument med kapacitansfunktion går det snabbt att mäta upp komponenten.
Kolla värde, brukar vara 0,22/0,33 uF och 300-400 V.
Har du ett mätinstrument med kapacitansfunktion går det snabbt att mäta upp komponenten.
nä dessa kort har utgått sedan länge, men mät kondensatorn som är blå på denna bilden (kan se annorlunda ut i ditt skåp).P Per_G skrev:
Termostaten sköter kylan så kortet är bara tillför att visa värdet av NTC´n
Tror det satt en sån konding spisfläkten från Husqvarna som jag bytte 10 år sen. Den blå rektangulära syftar du på eller hur?E etompau skrev:
Nån som vet hur man kommer åt kortet. D.v.S hur öppnar man upp utan att göra för mycket?
Kanske ni har tillgång till nån service manual för service personal
electrolux har aldrig get ut manualer eller upprättat manualer för dessa produkter.P Per_G skrev:
det sitter inanför panelen förståss
så ta bort dörren
och snäpp loss panelen från taket