electroluxaren skrev:
Nej! Du har ett mycket allvarligare fel.
Och vad tror du att det är ?
 
A
R Roger M skrev:
Och vad tror du att det är ?
jag svarade i din andra tråd
 
Jag kan avslöja att efter en tid så slocknade samtliga lampor och display på vår frys.

Men frysen i övrigt rullar på som den alltid gjort. Helt styrd av termostaten.
 
  • Gilla
Roger M
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Jag kan avslöja att efter en tid så slocknade samtliga lampor och display på vår frys.

Men frysen i övrigt rullar på som den alltid gjort. Helt styrd av termostaten.
ingen som försökt fixa kondensatorn? Vet någon vilken konding som ska bytas ut? Min beter sig som TS men temperaturen är samma. Dock irriterande att se -29 och att alla lampor lyser. De slocknar när jag dra ur och i kontakten och visar därefter rätt temp som termometern jag har i frysen. Men då problemet återkommer efter ett tag så skulle det vara bra om någon har fixat problemet
 
A
P Per_G skrev:
ingen som försökt fixa kondensatorn? Vet någon vilken konding som ska bytas ut? Min beter sig som TS men temperaturen är samma. Dock irriterande att se -29 och att alla lampor lyser. De slocknar när jag dra ur och i kontakten och visar därefter rätt temp som termometern jag har i frysen. Men då problemet återkommer efter ett tag så skulle det vara bra om någon har fixat problemet
Ta en bild på kortet så pekar jag
 
electroluxaren skrev:
Ta en bild på kortet så pekar jag
 
  • Kretskort med resistorer, kondensatorer, halvledare och anslutningskablar på vit bakgrund. Elektronisk komponent; möjligvis en del av en större apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Okländ modell men jag skulle mäta de blå
 
electroluxaren skrev:
Okländ modell men jag skulle mäta de blå
Det är produktnummer 922193940
Modell EUC3107

Detta kort som visas på sprängskissen på elektrolux hemsida Dock går den inte att beställa.
 
Den blåa kondensatorn, C12 är en typisk kondensator som sitter på 230 V-sida och fungerar som en resistans för nätdelen.
Kolla värde, brukar vara 0,22/0,33 uF och 300-400 V.
Har du ett mätinstrument med kapacitansfunktion går det snabbt att mäta upp komponenten.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
A
P Per_G skrev:
Det är produktnummer 922193940
Modell EUC3107

Detta kort som visas på sprängskissen på elektrolux hemsida Dock går den inte att beställa.
nä dessa kort har utgått sedan länge, men mät kondensatorn som är blå på denna bilden (kan se annorlunda ut i ditt skåp).
Termostaten sköter kylan så kortet är bara tillför att visa värdet av NTC´n
 
E etompau skrev:
Den blåa kondensatorn, C12 är en typisk kondensator som sitter på 230 V-sida och fungerar som en resistans för nätdelen.
Kolla värde, brukar vara 0,22/0,33 uF och 300-400 V.
Har du ett mätinstrument med kapacitansfunktion går det snabbt att mäta upp komponenten.
Tror det satt en sån konding spisfläkten från Husqvarna som jag bytte 10 år sen. Den blå rektangulära syftar du på eller hur?

Nån som vet hur man kommer åt kortet. D.v.S hur öppnar man upp utan att göra för mycket?
Kanske ni har tillgång till nån service manual för service personal:)
 
A
P Per_G skrev:
Tror det satt en sån konding spisfläkten från Husqvarna som jag bytte 10 år sen. Den blå rektangulära syftar du på eller hur?

Nån som vet hur man kommer åt kortet. D.v.S hur öppnar man upp utan att göra för mycket?
Kanske ni har tillgång till nån service manual för service personal:)
electrolux har aldrig get ut manualer eller upprättat manualer för dessa produkter.

det sitter inanför panelen förståss
så ta bort dörren
och snäpp loss panelen från taket
 
  • Gilla
Per_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.