ronnieb skrev:
Jag har fastnat för en Helo Pikkutonttu, är det någon som har erfarenhet av dem?
[länk]
Det verkar lite för bra för att vara sant :) Störtläcker, massor med sten och kan integreras i bastulaven... det måste finnas något minus nånstans :)
Vad sägs om de här bastuaggregaten ? Har provbastat ett i Finland. Fungerar kanon.
http://www.bastahelsingborg.com/
 
Riesen skrev:
Vad sägs om de här bastuaggregaten ? Har provbastat ett i Finland. Fungerar kanon.
[länk]
Ska kolla in dem, jag bor i helsingborgstrakten!
 
230 kg sten, 10KW, en kall vinterdag då lär man inte få spara på Watten.
 
Nu ser det mörkt ut för min bastu...
Klättrade upp på taket på garaget och skulle titta, då jag tyckte vindskivorna var lite för dåliga...upptäckte följande då jag drog upp taket :(

 
  • asd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tussee skrev:
230 kg sten, 10KW, en kall vinterdag då lär man inte få spara på Watten.
Mja, när du väl har värmt upp stenen så kan du stänga av bastuaggregatet och basta på eftervärmen från all stenen.
 
Vart köpte ni boken:

"Finnish Sauna: Design, Construction, and Maintenance"

Jag hittar den inte på nån svensk bokhandel?

mvh

FREDRIK
 
ronnieb skrev:
Hej!


Jag har fastnat för en Helo Pikkutonttu, är det någon som har erfarenhet av dem?
[länk]
Det verkar lite för bra för att vara sant :) Störtläcker, massor med sten och kan integreras i bastulaven... det måste finnas något minus nånstans :)


Tack på förhand
Mvh Ronnie
Vi har haft Helos Pikkutonttu i drift i ett år nu, och vi är väldigt nöjda. Det är inte lika bra som ett vedeldat aggregat, men väldigt bra för att vara el och ett ok surrogat till ved. Enda minuset var nog priset, även om vi släpade hem det från Finland, där det är billigare i inköp, så betalade vi 700 euro, säg runt 6300 kr.

/ama
 
lofvet skrev:
Vart köpte ni boken:

"Finnish Sauna: Design, Construction, and Maintenance"

Jag hittar den inte på nån svensk bokhandel?

mvh

FREDRIK
Jag beställde i april från http://www.byggbokhandeln.com/, artnr 6148073
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.