D DDR% skrev:
Jag ska testa Zigbee vid tillfälle, vore riktigt bra om det funkar. Hittar ingen dokumentation om detta. Vet du var den infon finns?
Det var fel av mig. Jag kände igen frekvensen när jag såg den i manualen och lät tankarna flyga iväg. Frekvensen är 868 MHz vilket väl är z-wave-frekvensen, inte zigbee. Så z-wave om något, men förmodligen inte, då ingen dokumentation om det finns.

Morrhår Morrhår skrev:
Det var fel av mig. Jag kände igen frekvensen när jag såg den i manualen och lät tankarna flyga iväg. Frekvensen är 868 MHz vilket väl är z-wave-frekvensen, inte zigbee. Så z-wave om något, men förmodligen inte, då ingen dokumentation om det finns.
Jag tror att protokollen don använder är proprietära tyvärr, vilket innebär att någon med programmeringskunskaper måste ge sig på att skapa en integration med Home assistant eller liknande med API´er..... finns många som har önskemål om detta. Fesh Intellivent SKY använder samma kontrollpanel, så det kan finnas dom som ger sig på att koppla upp den. https://www.byggahus.se/forum/threads/automatisera-badrumsflaekt.434955/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.