T trycklös skrev:
Nån som har koll på om det finns anhåll med microjustering som passar dessa gamla maskiner?
Så här ser min lösning ut. Antagligen billigare än ett anhåll med mikrojustering o noggrann så det räcker. En sån där digital skala kostar runt 300:- på billighetssajterna.

• Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
T
Ola C Ola C skrev:
Så här ser min lösning ut. Antagligen billigare än ett anhåll med mikrojustering o noggrann så det räcker. En sån där digital skala kostar runt 300:- på billighetssajterna.
Den videon hade jag missat, var hade du gömt den? :) Tydligen hade du fler filmer jag inte sett dessutom.
Snygg lösning på det problemet. och jag som hade ålagt mig själv shoppingförbud, där gick det nyårslöftet..

T trycklös skrev:
var hade du gömt den?
På youtube, bästa stället att lägga upp filmer man aldrig vill någon ska hitta😁. Lite halvt skämtsamt men minns när jag la upp dominojiggen, jag hittade inte ens själv den trots att jag sökte på det jag döpt filmen till.

• Haha
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
På youtube, bästa stället att lägga upp filmer man aldrig vill någon ska hitta😁. Lite halvt skämtsamt men minns när jag la upp dominojiggen, jag hittade inte ens själv den trots att jag sökte på det jag döpt filmen till.
Du måste driva trafik, och få likes..du får göra så man får mer dopaminkickar av dina filmer. Kanske kan göra intervjuer där Daniel sitter i fåtöljen i snickeriet ,äter heta chilis och samtidigt visar hur man får bra fokuserade bilder?

Jag kan komma och gästa om hur man slänger saker?
Stigen kan prata om hur man behåller allt som är bra att ha?

• Älska
  • Haha
  • Gilla
pjgb och 9 till
  • Laddar…
T
Frustrator Frustrator skrev:
Det där behöver jag lära mig så den videon ska jag kolla på :D
Som tur är ska det inte var så bra väder framöver så jag hinner kolla på många videor :)

T trycklös skrev:
Det där behöver jag lära mig så den videon ska jag kolla på :D
Som tur är ska det inte var så bra väder framöver så jag hinner kolla på många videor :)
Det är inte mig du ska kolla på för lära dig slänga saker ;)

• Älska
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
”Även solen har fläckar”, men dom märks inte i solskenet! 🌞

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
Det är inte mig du ska kolla på för lära dig slänga saker ;)
Jo jag tror att du är helt rätt person.

Man ska inte kasta saker, de ska återanvändas. Vi som inte kastar saker är helt inne just nu :D

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Du måste driva trafik, och få likes..du får göra så man får mer dopaminkickar av dina filmer. Kanske kan göra intervjuer där Daniel sitter i fåtöljen i snickeriet ,äter heta chilis och samtidigt visar hur man får bra fokuserade bilder?

Stigen kan prata om hur man behåller allt som är bra att ha?
Djup urringning och/eller bikini hjälper också.

K
Z z_bumbi skrev:
Djup urringning och/eller bikini hjälper också.
Helst inte på Ola då

K kniv skrev:
Helst inte på Ola då
Är det mig, stigen eller Daniel du vill ha i djup urringning? :s

En med urringning, en med byxorna hårt uppdragna så man ser alla konturer och en med bara fötter (ja, folk betalar för sånt också).

• Haha
pjgb
  • Laddar…
Vet inte varför ni gjorde Fredriks snickarbotråd till en tråd om youtubetips till mig. Hursomhelst, jag har redan provat en lite mer utmanande klädstil. Gick sådär. Nu tycker jag Fredrik kan få tillbaka sin tråd.

Man monterar trästycken med klämmor på arbetsbänk, dragkedjan på jeansen är öppen. Kommentarsfältet med kritik om klädsel visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
pjgb och 5 till
  • Laddar…
T
Ola C Ola C skrev:
Vet inte varför ni gjorde Fredriks snickarbotråd till en tråd om youtubetips till mig.
Det spårade ju bara nästan ur :) , och jag vet inte varför någon ville se dig i bikini Ola??? Märkliga kompisar vi har här, tydligen... Jag tycker du ska fortsätta med skjorta o keps, det känns lite mer seriöst på nått vis :) .

Håller man på med vassa eggar eller roterande verktyg ska man inte tänka på killar i bikini, man ska nog inte tänka på tjejjer i bikini heller för den delen, utan vara fokuserad på det man håller på med.

Nåväl, dagen visade sig innehålla en klar himmel och en strålande sol så idag har jag varit utomhus nästan hela dagen, ett pass med röjsågen och en lång promenad i skogen. Eftersom värmaren är sönder är det kallt i snickerboa och inte speciellt kul att vara där så det blev bara en liten stund på eftermiddagen. Jag har köpt lite prylar lite då och då för två planerade projekt, men ett par av sakerna har liksom försvunnit under städningen av snickarboden !?!? oops

Men idag hittade jag i alla fall ett av de försvunna paketen, NÅGON hade tydligen tyckt att det var en bra ide att placera två hela påsar rampamuffar i en kartong för länkhjul ?? Vet inte varför jag tyckte det var en bra ide? Det var det i alla fall inte.

• Gilla
  • Haha
Ola C och 2 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Det spårade ju bara nästan ur :) , och jag vet inte varför någon ville se dig i bikini Ola??? Märkliga kompisar vi har här, tydligen... Jag tycker du ska fortsätta med skjorta o keps, det känns lite mer seriöst på nått vis :) .

Håller man på med vassa eggar eller roterande verktyg ska man inte tänka på killar i bikini, man ska nog inte tänka på tjejjer i bikini heller för den delen, utan vara fokuserad på det man håller på med.

Nåväl, dagen visade sig innehålla en klar himmel och en strålande sol så idag har jag varit utomhus nästan hela dagen, ett pass med röjsågen och en lång promenad i skogen. Eftersom värmaren är sönder är det kallt i snickerboa och inte speciellt kul att vara där så det blev bara en liten stund på eftermiddagen. Jag har köpt lite prylar lite då och då för två planerade projekt, men ett par av sakerna har liksom försvunnit under städningen av snickarboden !?!? oops

Men idag hittade jag i alla fall ett av de försvunna paketen, NÅGON hade tydligen tyckt att det var en bra ide att placera två hela påsar rampamuffar i en kartong för länkhjul ?? Vet inte varför jag tyckte det var en bra ide? Det var det i alla fall inte.
Min verkstadstillvaro har lärt mig att jag är sällan så rationell som jag tror och vill vara.

Idag letade jag efter min Makita dyckertpistol utan framgång så till den milda grad att jag började undra om jag haft ett inbrott. (Att de skulle avstått ett antal handöverfräsar och en sänksåg och lite annat smått och gott till förmån för en dyckertpistol kändes där och då kanske lite konstigt men VARFÖR är just den borta???) Hittade den så småningom i en nyinköpt hurts som köpts för att hysa diverse verktyg och maskiner tillsammans med dyckert och andra tillbehör.
Jaja, jag var väl för glad i stunden för att lägga den nya förvaringen på minnet…

Gillar din tråd, tack!
//Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.