jag tänkte mig mer en bara gräset fixa buskar tvätta bort mossa från uteplats lite små saker



är man inte fortfarande lantis om man bor i örebro :rofl:
 
Klaugust Klaugust skrev:
”Home sweet home”- och ”Carpe diem”-skyltarna måste sitta på en vitmålad gipsvägg och kontrasteras av ett ljust laminatgolv?
om det är mäklarvisning tycker jag man gott kunde byta ut det mot "Alea jacta est"...

Jag undrar hur stor energiförbrukning huset har. föevisso lättbetongstomme (radioaktiv?) men taket och grunden lär läcka. Men har man lättbetongbjälklag kan man ju tilläggsisolera om man gör det på rätt sätt. och fönster går att byta ut mot bättre utan att tappa stilen.
 
Magnus E K
M maria01 skrev:
det ända som stör mig med huset är dom här 2 stycken fastmonterade stegarna för det första måste man ens ha dom och varför behöver man 2 stycken? och varför sitter dom inte på andra sidan huset istället
Det finns regler om att fast monterade stegar måste finnas över en viss fasadhöjd (men att de sitter just på de platser där de sitter är troligen av praktiska skäl).

Hm, jag har också ett 60-talshus men upptäckte just att min trappa inte har steg av marmor utan av trä med sunkig nålfiltsmatta. Kan detta gå som dolt fel? (Har å andra sidan ett riktigt tak.)
 
  • Haha
  • Gilla
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Gillar verkligen kaklet man valt på toaletterna! Känns helt rätt i huset och vågat med brunt! Även i övrigt ett väldigt fint hus
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Det finns regler om att fast monterade stegar måste finnas över en viss fasadhöjd (men att de sitter just på de platser där de sitter är troligen av praktiska skäl).

Hm, jag har också ett 60-talshus men upptäckte just att min trappa inte har steg av marmor utan av trä med sunkig nålfiltsmatta. Kan detta gå som dolt fel? (Har å andra sidan ett riktigt tak.)
som jag skrev så var det väll dom som hade råd med det som hade sten
 
M maria01 skrev:
jag tänkte mig mer en bara gräset fixa buskar tvätta bort mossa från uteplats lite små saker



är man inte fortfarande lantis om man bor i örebro :rofl:
Kommer alltid vara lantis oavsett om jag numera bor i Örebro eller att jag har bott i Sthlm i 4 år eller i en mindre stad i USA.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Det finns regler om att fast monterade stegar måste finnas över en viss fasadhöjd (men att de sitter just på de platser där de sitter är troligen av praktiska skäl).

Hm, jag har också ett 60-talshus men upptäckte just att min trappa inte har steg av marmor utan av trä med sunkig nålfiltsmatta. Kan detta gå som dolt fel? (Har å andra sidan ett riktigt tak.)
men måste man ha 2 stycken? och borde dom inte ha dörr på dom så inte barnen klätrar upp
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Det finns regler om att fast monterade stegar måste finnas över en viss fasadhöjd (men att de sitter just på de platser där de sitter är troligen av praktiska skäl).

Hm, jag har också ett 60-talshus men upptäckte just att min trappa inte har steg av marmor utan av trä med sunkig nålfiltsmatta. Kan detta gå som dolt fel? (Har å andra sidan ett riktigt tak.)
M maria01 skrev:
men måste man ha 2 stycken? och borde dom inte ha dörr på dom så inte barnen klätrar upp
Bra fråga och kanske har en kommit på plats senare. Har de alltid funnits där så gäller antagligen BABS 60 eller Svensk Byggnorm 1967 och då kan det vara de retroaktiva krav som finns på en byggnads taksäkerhet får inte påtagligt avvika från de ursprungliga kraven.
 
Pellegnillot71
L Lutte skrev:
15millar för nå man måste blåsa ur, trappen och golvet i hallen var ok. Resten är ju bara o slita ut
Det är såna som du som gör att alla vackra hus med historia bara förstörs och försvinner! Ingen känsla över huvudtaget. Det där huset var det ju bara att flytta in i. Möjligtvis att det skulle behövas tid till att hitta fler tidstypiska möbler som passade in!
Loved it!
 
  • Gilla
Jamtstårscha och 5 till
  • Laddar…
TRJBerg
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Det är såna som du som gör att alla vackra hus med historia bara förstörs och försvinner! Ingen känsla över huvudtaget. Det där huset var det ju bara att flytta in i. Möjligtvis att det skulle behövas tid till att hitta fler tidstypiska möbler som passade in!
Loved it!
Han kanske var ironisk eller försökte vara rolig. Vet ej iofs.
 
Kallas det gym för att man sätter in en cykel o en boll kan alla ha ett hemgym
 
Är det bara jag som hade rivit väggen mellan "gym" och garage så fort man fått nycklarna?
Resten hade fått vara som det är men en rejäl verkstad/garage hade suttit som en smäck!
 
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Det är såna som du som gör att alla vackra hus med historia bara förstörs och försvinner! Ingen känsla över huvudtaget. Det där huset var det ju bara att flytta in i. Möjligtvis att det skulle behövas tid till att hitta fler tidstypiska möbler som passade in!
Loved it!
Skulle säga att det är de som "renoverar" för ett par miljoner och sedan blir förvånade när grannens relativt orenoverade säljs för ett högre belopp.
 
  • Gilla
Nephew och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
TRJBerg TRJBerg skrev:
Han kanske var ironisk eller försökte vara rolig. Vet ej iofs.
Då kanske man ska vara tydligare....:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.