Detta tjugotalshus i Stureby fick en total makeover på 1960-talet. Huset är välbevarat sedan om- och tillbyggnaden, fullt av originaldetaljer à la 1965.

Du kan läsa artikeln här: Fredagshuset: Tidstypiskt 1960-talshus

Redigerat av moderator:
Otroligt snyggt!

• Gilla
ikstedt och 4 till
  • Laddar…
riktigt snyggt.

helt klart att det är home stylat men undrar varför man ofta glömmer trädgården då

• Gilla
Pellegnillot71 och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Mardrömmen är väl nu att det kommer någon rik krösus med noll koll på kulturskatter, och totalrenoverar den här kulturskatten till oigenkännlighet ... det har ju tidigare varit en del sådan mardrörmsexempel här på bygga hus på hur man lyckats förstöra tidstypiska hus till ultramoderna spektakel ...

Bara att hoppas på att nya ägaren renoverar i stil med orginalet. Ser tex att diskbänken är väldigt låg i köket, att höja den förstör absolut inte helheten.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Jejo16 och 10 till
  • Laddar…
man kan ju bara läga på en marmorskiva så har man rätt höjd

Är trappan i sten original?

15millar för nå man måste blåsa ur, trappen och golvet i hallen var ok. Resten är ju bara o slita ut

• Arg
  • Haha
  • Ledsen
SusoDus och 6 till
  • Laddar…
Riktigt tjusigt! Hörnsoffan i gymmet är pricken över i:et!

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
L Lutte skrev:
15millar för nå man måste blåsa ur, trappen och golvet i hallen var ok. Resten är ju bara o slita ut
Vänta va? Varför skulle man riva ut nåt? Huset är ju helt fantastiskt.
Måste man riva ut detta så har man definitivt köpt fel hus

• Gilla
MetteKson och 8 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Är trappan i sten original?
ja den är orginal bara kolla på liknande hus eller lägenhetshus från 60 talet hade man pengar så var det det man skulle ha

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Vänta va? Varför skulle man riva ut nåt? Huset är ju helt fantastiskt.
Måste man riva ut detta så har man definitivt köpt fel hus
”Home sweet home”- och ”Carpe diem”-skyltarna måste sitta på en vitmålad gipsvägg och kontrasteras av ett ljust laminatgolv?

• Gilla
  • Haha
sin och 13 till
  • Laddar…
Ett riktig läckerbit! 60-tals arkitektur när det är riktigt bra.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mats-S
L Lutte skrev:
Resten är ju bara o slita ut
Jo du, då bör man inte köpa det huset om man har den inställningen, finns betydligt bättre och lättare objekt om man ska göra en total makeover.

Var jag säljare skulle jag personligen ta ett snack med dom tre högsta budgivarna och sedan välja den som har mest känsla för huset som det är idag :ok:

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
det ända som stör mig med huset är dom här 2 stycken fastmonterade stegarna för det första måste man ens ha dom och varför behöver man 2 stycken? och varför sitter dom inte på andra sidan huset istället

M maria01 skrev:
riktigt snyggt.

helt klart att det är home stylat men undrar varför man ofta glömmer trädgården då
Jag är långt i från en expert på homestyling (du kan säkert se detta bättre än mig), men i detta fall är gräset inte allt för högt (typ nästan nyklippt), grill och många "mysiga" sittplatser samt att de har sätt fram några krukor med fina,välkomnande blomarrangemang. Vad som kanske tilltalar många människor i Stockholm är ett "fräscht" inre avseende inredning. Jag som är en "lantis" men bor numera i Örebro tänker utifrån ta hand om en fastighet utifrån principen "ytterrock", "ekonomi" och det "estetiska" d.v.s. tak och fasad först och inredningen ska prioriteras i ett sista skedet. Man får själv kommentarer från människor som kommer på besök att på min fastighet på Öland har jag inte gjort mycket när jag renoverat för en miljon, men det jag inte kommit så långt med är inredning d.v.s. det estetiska.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.