11 700 läst · 35 svar
12k läst
35 svar
Fredagshuset: Läckert på solsidan med extra allt
tobbe__a skrev:Det gick visst inge vidare för denna bostad. På exekutiv aktion nu: [länk]
Spana gärna in värdeutlåtandet.
tobbe__a skrev:Det gick visst inge vidare för denna bostad. På exekutiv aktion nu: [länk]
Spana gärna in värdeutlåtandet.
De hoppas väl på att Mona Sahlin ska kunna slå till denna gång. Föreningen verkar ha chockhöjt månadsavgiften, inte lämnat ut årsredovisningar m.m. Kanske försöker de få bostadsrätten förverkad så att den går tillbaka till föreningen som därefter kan fixa till den, sänka månadsavgiften och sälja?
De hoppas väl på att Mona Sahlin ska kunna slå till denna gång. Föreningen verkar ha chockhöjt månadsavgiften, inte lämnat ut årsredovisningar m.m. Kanske försöker de få bostadsrätten förverkad så att den går tillbaka till föreningen som därefter kan fixa till den, sänka månadsavgiften och sälja?
Kan man höja månadsavgiften för bara en lägenhet?
Tack för förtydligande. Känns saftigt med 30k i månadsavgift även tillfälligt om de andra sitter med lån också…tobbe__a skrev:
Vi vet ju inte vad detaljplanen säger och vilka kraven är, då har iaf jag svårt att bedöma om arkitekt, chefer och andra är kriminellt inkompetenta. Har de gjort något som bryter mot PBL eller Miljöbalken? Du får gärna dela med dig om du har ytterligare info i ärendet.H hanson#16 skrev:Ngt tillspetsat så beskrivs huset bäst som krigstidsbunker med stora fönster. Mest förvånande (eller inte) så verkar man ha enoen nydny enkom för denna byggnad.
Man skriver: "detaljplaneförslaget är av begränsad omfattning och bedöms sakna allmänintresse".
Har man sett huset från sjösidan (vilket inte går att undvika oavsett var man står runt sjön)inser man att planarkitekten, bygglovschefen och övriga inblandade antingen är kriminellt inkompetenta alternativt bara inkompetenta.
Det har passerat ngr år sedan jag skrev och idag fattar jag ingenting av vad jag menade. Jag måste ha varit full. SorryM MetteKson skrev:
En sak hade jag dock rätt i, huset är en rostig styggelse och hur man fått bygglov övergår än idag mitt förstånd
Har följt detta haveri till bygge på håll över tid. Verkar ju inte som om man löst de stora problem man haft och vet inte heller om tvisten kopplat till deras svartbygge till brygga är löst. Gjorde en slagning på adressen i Lexbase och ser att 2 av 3 personer i styrelsen sitter med någon form av dom mot sig. Så jag skulle nog passa mig för att en tänk tanken på att köpa in mig i denna härva.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fredagshuset: Modern energieffektiv lada med naturfasad
Artikelkommentarer -
Fredagshuset: Med medeltida torn utanför dörren
Artikelkommentarer -
Fredagshuset: Lyxigt nybygge smälter in med järnvitriolad träfasad
Artikelkommentarer -
Fredagshuset: Tidstypiska Villa Solberget högst upp i Stocksund
Artikelkommentarer -
Thujor gulnar/blir bruna på solsidan