1 843 läst · 23 svar
2k läst
23 svar
Fredagshuset: 3 hus av Ralph Erskine
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 345 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 345 inlägg
Senast sålda enligt Booli, 4 rum 93 kvm boyta, 620 kvm tomt, 1 275 000 kr. Nu är det en mindre ort och lite "off", även om jag tycker det är fint läge, men priset för detta hus är lägre än jag förväntat mig. Eftersom jag vet vad min vän köpte sitt hus för, ca 7 år sen, så har priserna stigit bra (tur för dom).M maria01 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 345 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 345 inlägg
Mina första tankar om husen var att första huset hade en schysst look av krematorium med skorstenen och andra huset var ett sånt där funky kokain festställe med yviga kläder hos besökarna.
Timmerstugan såg väll ut som stugor mest ser ut.
Timmerstugan såg väll ut som stugor mest ser ut.
jag vart förvånad av så högt prisMaria T skrev:Senast sålda enligt Booli, 4 rum 93 kvm boyta, 620 kvm tomt, 1 275 000 kr. Nu är det en mindre ort och lite "off", även om jag tycker det är fint läge, men priset för detta hus är lägre än jag förväntat mig. Eftersom jag vet vad min vän köpte sitt hus för, ca 7 år sen, så har priserna stigit bra (tur för dom).
Medlem
· Sverige
· 5 260 inlägg
Väldigt mycket "bastu-feeling" i dessa kåkar utöver själva bastun då i den mån det fanns. Men visst det kan säkert vara gångbart för en del spekulanter.
Tesdorphhuset är häftigt Har haft kompisar som bott där så jag har sett det från insidan också. Men hans lilla timrade stuga hade inget speciellt arkitektritad feeling tycker jag. men iofs var det examensjobb så han kanske inte hade utvecklat nån stil än?
Liknande trådar
-
Ställa in NIBE 730 med vattenburen golvvärme i fritidshus
Värmepumpar -
Färgsättning utvändigt 20/30-talsvilla / vet du något "wow"-hus?
Byggnadsvård -
Trossbotten över en matkällare i ett Per Albinhus från 1930-tal
Golv -
Parallelltak - hus byggt 2013
Köpa & Sälja hus -
Husqvarna Automower 308, fel på moderkortet
Robotgräsklippare