23 745 läst · 22 svar
24k läst
22 svar
Frågor kring integrerad diskmaskin med lådfronter
Din sista lösning är något jag funderat på... är du nöjd? Håller det? Min front är bara i 2 delar vilket borde göra det enklare..
Det funkar bra.
Jag kommer dock behöva lägga nån typ av distanser mellan luckan och fronten, typ några brickor vid skruvarna.
Eftersom luckan inte är helt plan blir fronten konkav när skruvarna dras åt. Plåtarna flexar lite.
Du kanske slipper det problemet med din disklucka och med bara två fronter.
Jag kommer dock behöva lägga nån typ av distanser mellan luckan och fronten, typ några brickor vid skruvarna.
Eftersom luckan inte är helt plan blir fronten konkav när skruvarna dras åt. Plåtarna flexar lite.
Du kanske slipper det problemet med din disklucka och med bara två fronter.
Kan du inte ha nersänkt skalle på skruvarna? Eller hur menar du?
Aha, då är jag med!
Siemens SX758X06TE, extra hög med glidlucka (vario hinge)
Tog 4st beslag från Biltema och fräste in i luckan
HÅLPLATTA 3,0X40X175MM Art. 19-616, samt korta tjocka skruvar som normalt är till Ikeas gångjärn, lådutdrag och dylikt.
Tog 4st beslag från Biltema och fräste in i luckan
HÅLPLATTA 3,0X40X175MM Art. 19-616, samt korta tjocka skruvar som normalt är till Ikeas gångjärn, lådutdrag och dylikt.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "HÅLPLATTA"
Hålplattor
Metallplattor med hål är flexibla infästningskomponenter som används i en rad olika konstruktioner och projekt. Dessa plattor kan bidra till att förstärka förbindelser, fördela laster jämnt, och ge en säker förankring eller fästpunkt
Läs mer
Som jag hållt på med denna skiten, idag inköps 2 nya fronter från ett totalt misslyckande.. Detta blir min lösning på min Cylinda maskin!F FC_Bygg skrev:
Produkter som diskuteras i tråden