Sorry, blev lite senare än tänkt. Men nu har jag mätt. Hålet är 80mm i diameter.

Skjutmått visar 79,98 mm över ett rundat hål i en blå yta, vilket indikerar hålets diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rostfritt köksavlopp med kvarn och 80mm håldiameter på blå arbetsyta.
Skapa konto

Tack så mycket, då är det tyvärr nödvändigt för mig att använda dubbla nycklar med min nuvarande fräs. Ingen dealbreaker med tanke på att den troligen inte överlever så långe till.

Är det någon som har något tips på inköpsställe som har både plattan och de där levelling tillbehören? Amazon.co.uk kunde inte leverera allt hem till mig...

Beställde från amazon.de Där finns rubbet för hemleverans.

Redigerat:
Tackar, vilken säljare använde du? Hittar mest grejer från UK och de flesta har bara den ena eller den andra prylen...

Ni som har kört på antingen CMT eller Triton, ser ni någon risk i att köpa 1/4 eller 1/2 tum spännhylsa av det andra märket?
Det ser ut som att Triton ligger på cirka £15 i jämförelse med CTM €40.

Nu har jag fått hem Triton 1/4" (TRC140) och 1/2" (TRC120) och de ser så gott som likadana jämfört med de jag har (8, 12 mm), bortsett från hylsan storlek så klart. De passar i fräsen men jag har inte provkört ännu

Förpackningen spännhylsorna kom med kändes först som ett skämt. Sen insåg jag att de var gjutna efter spännhylsan passform. Det var både smart och praktiskt. Kanske blir förslutningsbara påsar senare som jag har för Dewalten.

Fyra svarta frässpännhylsor märkta 1/4" och 1/2" uppställda på en träskiva.
Skapa konto
Fyra svarta spännhylsor i olika storlekar placerade på ett träbord, avsedda för användning i en fräs.
Skapa konto
Triton fräshylsa i fräsens spännpatron, nyöppnad och ännu ej använd.
Skapa konto
Två uppsättningar svarta Triton spännhylsor för fräsverktyg, en 1/4" och en 1/2", på ett träbord.
Skapa konto
Två Triton-spännhylsor för överhandfräs, en med märkningen TRC120 och en med TRC140, bredvid sina förpackningar på en träbänk.
Skapa konto
Plastpåsar med märkning av olika storlekar på Triton och Dewalt spännhylsor för fräs.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Hittade även denna 3D printmodellen för att förvara hylsorna, länk.

3D-utskriven gulfärgad hylshållare med tre svarta hålslag placerad på en routerförpackning.
Skapa konto

Lime113 Lime113 skrev:
Hittade även denna 3D printmodellen för att förvara hylsorna, länk.

[bild]
3d printmodell för att skapa ett rätblock med fyra hål...vad sägs om en träkloss och en borrmaskin? Gärna lite lägre så man slipper vända upp o ner på hela skapelsen för att få ut rätt hylsa.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Rosendals design och 5 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
3d printmodell för att skapa ett rätblock med fyra hål...vad sägs om en träkloss och en borrmaskin? Gärna lite lägre så man slipper vända upp o ner på hela skapelsen för att få ut rätt hylsa.
Nja jag har ju namngivit alla hylsor så de ska få en personlig skylt i blocket. Tänkte Adam, Bertil, Cesar, David men nu får det väl bli Ola och andra namn från Skånska baxarsekten. Såg att det finns en 6 mm hylsa om det femte hjulet skulle klaga på att denne inte fick en hylsa namngiven (@jac ?).

Men snart kommer du väl och säger att jag ska använda en penna eller något för att märka dem :surprised:

Lime113 Lime113 skrev:
Nja jag har ju namngivit alla hylsor så de ska få en personlig skylt i blocket. Tänkte Adam, Bertil, Cesar, David men nu får det väl bli Ola och andra namn från Skånska baxarsekten. Såg att det finns en 6 mm hylsa om det femte hjulet skulle klaga på att denne inte fick en hylsa namngiven (@jac ?).

Men snart kommer du väl och säger att jag ska använda en penna eller något för att märka dem :surprised:
Jag gillar 3d printer men den där lådan har konstruerats av någon som hellre vill dela 3d-modeller än att dela genomtänkta dito. Med lock är den dubbelt så hög som den skulle behöva vara och som jag skrev i förra inlägget så är hylsorna omöjliga att få upp. Ska du printa en låda så rita en egen variant.

Ola C Ola C skrev:
Jag gillar 3d printer men den där lådan har konstruerats av någon som hellre vill dela 3d-modeller än att dela genomtänkta dito. Med lock är den dubbelt så hög som den skulle behöva vara och som jag skrev i förra inlägget så är hylsorna omöjliga att få upp. Ska du printa en låda så rita en egen variant.
Håller med dig Ola men förstå också att en del av tjusningen ligger i att finna någon med likadana verktyg som har tänkt på samma problem. Nej jag kommer nog inte printa en hylla för mina spännhylsor, inte heller ha mina spännhylsor on display. Däremot blev jag glad av att stöta på en verktygsägare som hade försökt litet extra, även om det fanns lättare och bättre lösningar.

Lime113 Lime113 skrev:
Nu har jag fått hem Triton 1/4" (TRC140) och 1/2" (TRC120) och de ser så gott som likadana jämfört med de jag har (8, 12 mm), bortsett från hylsan storlek så klart. De passar i fräsen men jag har inte provkört ännu

Förpackningen spännhylsorna kom med kändes först som ett skämt. Sen insåg jag att de var gjutna efter spännhylsan passform. Det var både smart och praktiskt. Kanske blir förslutningsbara påsar senare som jag har för Dewalten.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Så det fick fint med Triton-hylsan (TRC120) i CMT?

Cavelan Cavelan skrev:
Så det fick fint med Triton-hylsan (TRC120) i CMT?
För mig fungerade det kanon, nu har jag använt dem också :)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.