Ritsa, såga och fila? Känns som att man har bättre kontroll då?

Grejen är att den var vattenskuren när jag fick den, så jag tänkte att fräsen var det som stod till buds som mest liknade det...

jonmo skrev:
Länken i inlägg #5 funkar inte för mig, är det någon som har några andra pekare till bra info kring metallfräsning?
Oj, det var så längesedan jag ställde denna frågan att jag glömt exakt vad det var jag skulle göra. Jag tror det kan ha varit frågan om att få en T-spår profil att passa med Festools tvingar. Isåfall så löste det sig på annat sätt den gången så jag har inte så mycket att tillföra när det gäller bearbetning av aluminium eller mässing.

Men jag kan ju alltid bidra med en länk. Efter lite grävande tror jag att det är detta dokument som det länkades till i inlägg #5: http://h24-files.s3.amazonaws.com/16753/151859-z0nFf.pdf

Tackar för återkopplingen! Jag tänkte ge mig på metallen imorgon då mallen är färdig. Jag lovar att återkoppla, oavsett resultat. Om det blir bra kanske jag bjussar på en bild :)

Klipp mässingen! Den är för tunn för att fräsa. En ordentlig plåtsax, eller offra en lyxig sekatör om du har en sådan till buds.

Darth Peter skrev:
Klipp mässingen! Den är för tunn för att fräsa. En ordentlig plåtsax, eller offra en lyxig sekatör om du har en sådan till buds.
Hehe, du har antagligen rätt i alla andra fall än detta. :) Läs tråden så kan du se resultatet!

Alltså den andra tråden.

jonmo skrev:
Hehe, du har antagligen rätt i alla andra fall än detta. :) Läs tråden så kan du se resultatet!
Jag har aldrig fel. Du har fejkat den andra tråden ditt lilla troll!
:)
Tur att du inte läste min varning innan. Men till alla andra så se detta som ett undamtag som gick vägen... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.