S
Hej, jag har möjlighet att köpa dessa två maskiner, vad är deras svagheter? Vad bör jag titta efter?

SCM: T 110i och
SCM: Si 150n
 
Redigerat:
SCM brukar vara bra kvalitet.

t110i har gott rykte. En kamrat har ungefär motsvarande maskin men utan spindellutning och den är bra. Nu får du spindellutning dessutom. Det är ännu mycket bättre.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Justerbordet har troligen en slaglängd på ca 1500mm, hade ingen tumstock med mig :(
 
S
Fräsen är utrustad med matning
 
S
Jag letar och letar men hittar inte så mycket information om dessa maskiner
 
Jag tror nog att du tryggt kan köpa dem.
Proffsmaskiner i den här kvalitetsklassen brukar inte ha inbyggda svagheter så de skador som möjligtvis finns beror på handhavande och underhåll och kan uppstå var som helst.

Om sågen har fenolskenor i justerbordet så lönar det sig att se om de är nednötta på mitten. De är extremt svåra att byta. Det mesta annat går att underhålla och reparera i evighet.
 
Jag vet inget om just dessa maskiner men SCM brukar vara mycket bra prylar.

Heimlaga: Intressant angående fenolen - varför är den så svårt att byta? Har jag aldrig ens funderat över.
 
S
heimlaga skrev:
Jag tror nog att du tryggt kan köpa dem.
Proffsmaskiner i den här kvalitetsklassen brukar inte ha inbyggda svagheter så de skador som möjligtvis finns beror på handhavande och underhåll och kan uppstå var som helst.

Om sågen har fenolskenor i justerbordet så lönar det sig att se om de är nednötta på mitten. De är extremt svåra att byta. Det mesta annat går att underhålla och reparera i evighet.
Här får du hjälpa mig mer, hur ser man att det fenolskenor?
 
S
Justerbordet är tillverkat 2000 och fräsen 2007-08
 
Scm är, och kommer att med största sannolikhet fortsätta var ett av dom bättre märkena på marknaden.

Tror inte vi vill veta hur bra affär du gjort:)
 
S
Då är beslutet taget, får hem maskinerna nästa vecka :)
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Stort grattis! Måste erkänna att jag blir aningens avis men jag tror att maskinerna får ett bra hem.
Får man fråga var du köpt dem?

Enjoy!
//Ronnie
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Då är maskinerna hemma :) lägger upp en bild i morgon
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Skooda skrev:
Då är maskinerna hemma :) lägger upp en bild i morgon
:( Är ensam med barnen ikväll.. En liten bild bara?? ;)
 
S
Frustrator skrev:
:( Är ensam med barnen ikväll.. En liten bild bara?? ;)
Då har du ju fullt upp :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.