256 919 läst · 3 158 svar
257k läst
3,2k svar
FOTOTRÅD: Himlafint..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Stockholms län
· 537 inlägg
2004 var jag och min familj vid kusten i Kroatien på semester och en natt så var vi tillfälligt mitt i ett åskväder - ditintills hade jag älskat blixtarna och mullret (på avstånd) men efter den väldigt närgångna erfarenheten har jag respekt för åskan numera… Det lät som grovkalibriga vapen sköts strax utanför boendet vi var på.Snigla skrev:Vem fan vågar gå ut... hela kommunen är utslagen.. har ingen el!
Det började hos oss.. har ALDRIG varit med om maken till närkontakt.. den slog nog ner i vår elstolpe.. knastrar fortfarande i öronen .. jisses
Maken och några gäster var på uteplatsen.. håret reste sig av elektriciteten (alltså på armar/kropp.. inte direkt på huvudet).
Medlem
· Stockholms län
· 537 inlägg
Ja det blir en helt annan känsla i kroppen när det är nära..D rob_t_j72 skrev:2004 var jag och min familj vid kusten i Kroatien på semester och en natt så var vi tillfälligt mitt i ett åskväder - ditintills hade jag älskat blixtarna och mullret (på avstånd) men efter den väldigt närgångna erfarenheten har jag respekt för åskan numera… Det lät som grovkalibriga vapen sköts strax utanför boendet vi var på.
Hunden blir skitstressad nu bara det börjar spöregna (det gjorde det när åskan kom..). Hon har aldrig gillat åskan, men nu sist trodde jag att hon skulle tuppa av.. andades så snabbt att hon fick ingen luft och man kan ju inte säga åt en hund att andas i en påse direkt..
.. tillslut (efter att ha försökt det mesta) . frågade jag om hon ville dusha (det gillar hon eg inte, mer än om hon har bajs i rumpan hehe).. men hon gick till duschen så jag spolade av henne med svalt vatten.. (det var ju 28 grader varmt ute).. först då började hon "andas" igen och lugna ner sig.. sen fick hon tokspel för hon var blöt.. och glömde att det åskade ett tag..
Jag själv har alltid haft respekt för åskan.. nu blev jag mer rädd för hunden o husets skull (slog ut fiber, receiver, boxerboxen, projektorn.. tv-n har inte fungerat heller sedan dess)
Naturen är fascinerande och imponerande..