259 571 läst · 3 175 svar
260k läst
3,2k svar
FOTOTRÅD: Himlafint..
Det är en hel del partiklar från kontinenten i luften just nu, vilket ger en vacker orange-röd ton.
"Jag tror den kallas lössjordharry73 skrev:
den kommer som ett damm
ett stoft från heta öknar som vindarna bär fram
om saken ter sig sådan
i vetenskapens ljus
så är det dock en himlajord
du ser ifrån mitt hus"
Så skaldade Evert Taube en gång för länge sedan i texten till Himlajord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att fånga en del färger på bild, som man uppfattar dem i verkligheten!
...ibland kan det vara vackrare en stund innan, men de fina nyanserna (inte så starka) kommer inte med på bilden på samma sätt och ser därför inte lika fint ut på bilden (syns knappt) - som man tycker det är när man står och tittar!
Oavsett en vacker solnedgång härhemma över nejden..
Det är då man redigerar fotot. Som jag gjorde i bilden ovanför. Dels öka skuggan, så man slapp se grannens trasiga båt, dels ordna med ljuset i bilden, så färgerna framträder likadant som man själv ser dem.Snigla skrev:Svårt att fånga en del färger på bild, som man uppfattar dem i verkligheten!
...ibland kan det vara vackrare en stund innan, men de fina nyanserna (inte så starka) kommer inte med på bilden på samma sätt och ser därför inte lika fint ut på bilden (syns knappt) - som man tycker det är när man står och tittar!
Oavsett en vacker solnedgång härhemma över nejden..
Det är inte mycket jag gjorde åt fotot utan bara lite tweaks i telefonen innan uppladdning.
Mobilkameror brukar göra solnedgångar lite blaskiga i färgerna och oftast alltför ljusa med lite längre slutartid.