mexitegel mexitegel skrev:
Solen letar sig över horisonten i Åre med trollsk dimma över Åresjön.
[bild]
Nu blev jag avundsjuk på riktigt, det var 10 år sen jag själv var där uppe, måste nog ta mig i kragen o köpa ett par skidor.

Edit: En fråga. Funkar Cabinen ?? Nån sa att den skulle bort. Ska upp i mars, tänkte släpa upp sambon till toppen utan skidor.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, den körs fortfarande men SkiStar har beslutat att riva den så jag antar att detta är sista säsongen. Det är en imponerande konstruktion, den enda i sitt slag i världen tydligen. Den är konstruerad för total igenisning och vindar på 70 m/s på grund av vädret som är här.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Rivning är planerad till maj 2020.

Måste tyvärr belasta tråden med en bild som egentligen inte är himlafint, men apropå Mexitegels svar om Kabinbanan i Åre och isbildning, bilden tagen med en mycket tidig mobilkamera.

Isbelagt byggnad i Åre med skidutrustning utanför, tagen med tidig mobilkamera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Måste tyvärr belasta tråden med en bild som egentligen inte är himlafint, men apropå Mexitegels svar om Kabinbanan i Åre och isbildning, bilden tagen med en mycket tidig mobilkamera.

[bild]
... jag ser himlen ... (y):)

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Det är mer än man kan säga om skånehimlen just nu, ser inte ens uthuset! :thumbdown:

Snigla Snigla skrev:
Det är mer än man kan säga om skånehimlen just nu, ser inte ens uthuset! :thumbdown:
Samma här i Mälardalen, man minns knappt hur himlen ser ut efter denna höst :(

Hemmakatten
Terrass med citronträd i kruka, grill och gröna växter mot en klarblå himmel.
Skapa konto

Bilden tagen just nu. Knallblå himmel på vår terrass med citronträdet i förgrund, sitter ute och äter julskinkesmörgås.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Här är riktigt julväder +4 och duggregn. Står ute och kollar vad julskinkorna ställt med!!
Blött gräs och uppgrävd mark framför skog på en dimmig dag som illustrerar julväder.
Skapa konto

• Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Här vilar Rudolf upp sig efter julafton. Bilden dock tagen den 23:e när vi körde uppvärmning. Två renar på en snöig väg omgivna av vinterklädda träd under en grå himmel, sett från en bil.
Skapa konto

Himlen är en grå massa.

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
[bild]

Bilden tagen just nu. Knallblå himmel på vår terrass med citronträdet i förgrund, sitter ute och äter julskinkesmörgås.
Ähh, det där är ju fusk ;)

Hemmakatten
Sorry, kunde inte låta bli att lägga in bilden. ;):giggle:

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vackra pärlemorfärgade moln på himlen idag. Pärlemorfärgade moln med iriserande nyanser mot en kvällshimmel.
Skapa konto

• Gilla
Annelie Hultberg och 9 till
  • Laddar…
Vintersolnedgång med linsmoln över snötäckta landskap och en bil.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Så härligt med sol bara. Stadsiluett vid solnedgång med kyrktorn och byggnader i motljus och träd i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.