2 640 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
Fortsatt försäljningsförbud för Easee men installerade boxar får vara kvar
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 143 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 143 inlägg
Elsäkerhetsverket har fått massor av bilder från installationen, förklaringar över exakt vad det är som är fel. En redogörelse för min elolycka på grund av installationen.H hempularen skrev:
De har pratat med tillverkaren som har sagt att man nu förser UPS:ernas externa batterier med "gummihattar" på batterikontakterna (den du ser på bilden). Elsäkerhetsverket skrev då "De verkar ha försett sina batterikontakter med isolerade kontakter för att undvika risk för elchock.
Ärendet som sådant är avlutat"
Så jag får väl bara tolka det som att det är OK att installationer ser ut såhär.
En fråga: alla osålda boxar som fanns är/ska vara återtagna av tillverkaren. Dom får inte säljas eller installeras.H hempularen skrev:
Vad händer när/om en såld box går sönder inom reklamations/garanti-tiden, får man/dom byta ut den mot en likadan eller måste man köpa en ny box?
Jag vet, gammal tråd men svaret är väl att de inte får byta ut den mot en likadan.D Dilato skrev:
Jag hade ett fel på min Easee home och då fick jag den utbytt mot deras nya Easee Lite istället, inklusive installation av jordfelsbrytare.
Fick du betala extra för det eller gick det på garanti/reklamationsrätt?G gadbois skrev:
Liknande trådar
-
Hur fortsätter jag efter kröken?
Vatten & Avlopp -
Hur skall vi fortsätta ärendet med fönsterfirman
Fönster & Dörrar -
Viking Bio 20 misslyckad start, fläkt fortsätter gå
Ved, Pellets, Flis -
Priserna på småhus fortsätter uppåt under tredje kvartalet
Artikelkommentarer -
Bankfesten fortsätter.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.