MaxPax, får jag fråga om du anser att Norge är ett nazistland?

I Norge förs en politik som är lik det som SD eftersträvar. Mycket låg invandring, förbud mot tiggeri etc.

Ska tillägga att jag inte är SD-anhängare; långt ifrån. Måste dock få reagera på din snedvridna världsbild.
 
cecar33 skrev:
Och vem är du som ger dig rätt att avgöra när orättvisor begås.Det är väl ställt bortom all tvivel att vi godtagit den regeln att dom som får flest röster bestämmer eller har jag missat något?
Ja jag tror att du har missat något. Jag har all rätt att själv bestämma vad jag tycker är en orättvis eller moraliskt felaktig handling. Vi är många som inte håller med och vi har all rätt att visa det. Sen att du får tycka och rösta som du vill det är en helt annan sak.
Alla rop om åsiktsfrihet,yttrandefrihet och demokrati är ju löjeväckande. Dom innebär inte att man ska bli hjälpt och hyllad av sina meningsmotståndare !
 
cecar33 skrev:
Hade samma åsikter skrivits om resultatet hade vari annorlunda? Kanske hade rentav tråden fortfarande varit öppen.
Troligen. Men det har väldigt lite med att 'felaktiga åsikter skall tystas' och betydligt mer med att om resultatet vore annorlunda så hade troligen ej tråden halkat in det sidoämnet som ledde till att den spårade ut på ett sådant sätt att byggahus.se ej längre var villiga att ge utrymme för den.
 
ullberg
Hmm, i min spåkula ser jag nu en tråd som heter "försvunnen tråd om en försvunnen tråd".

Sen blir framtiden lite suddigare men jag tycker mig se förnimmelser av ytterligare ett par nivåer av trådar om trådar om trådar om trådar.... som försvunnit
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Real7 skrev:
Ja jag tror att du har missat något. Jag har all rätt att själv bestämma vad jag tycker är en orättvis eller moraliskt felaktig handling. Vi är många som inte håller med och vi har all rätt att visa det. Sen att du får tycka och rösta som du vill det är en helt annan sak.
Alla rop om åsiktsfrihet,yttrandefrihet och demokrati är ju löjeväckande. Dom innebär inte att man ska bli hjälpt och hyllad av sina meningsmotståndare !
Vill man avsiktligt missförstå så gör man det!
Ingen har sagt något om personlig uppfattning utan det handlar ju precis om det, har en majoritet sagt sin åsikt i en fråga och dessa har likartad/samma uppfattning så är det väl det som i demokratisk anda skall gälla, tills något annat röstats fram med ett majoritets beslut.
 
D09
Lyckades tråden 2010 vara kvar längre eller är 2014 nytt rekord?
 
kontorsråttan
rasist3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
..och där satt den..




ullberg skrev:
Hmm, i min spåkula ser jag nu en tråd som heter "försvunnen tråd om en försvunnen tråd".

Sen blir framtiden lite suddigare men jag tycker mig se förnimmelser av ytterligare ett par nivåer av trådar om trådar om trådar om trådar.... som försvunnit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.