Jag tycker också planlösningen är trevligare på 1:a villan.
Sen gillar jag deras fönster.
50" är väl inga större problem att få ner priset med om säljaren vet att ni väljer mellan dessa hus.
Ni har ju valt en del tillval där det borde gå att göra en del på priset.
Sen gillar jag deras fönster.
50" är väl inga större problem att få ner priset med om säljaren vet att ni väljer mellan dessa hus.
Ni har ju valt en del tillval där det borde gå att göra en del på priset.
kanske låter konstigt, men kan man göra så? jag gillar verkligen köket i 1a villan. att det är som en liten bardisk. de tillvalen vi skulle göra med 1a villan är då det extra sovrummet innanför vardagsrummet, göra en wc av klädkammaren som har dörr ut i hallen, sätta in bubbelbad i badrummet, kamin och ev nåt mer. (är på jobbet och har papprena hemma)
Zelmilainen skrev:kanske låter konstigt, men kan man göra så? jag gillar verkligen köket i 1a villan. att det är som en liten bardisk. de tillvalen vi skulle göra med 1a villan är då det extra sovrummet innanför vardagsrummet, göra en wc av klädkammaren som har dörr ut i hallen, sätta in bubbelbad i badrummet, kamin och ev nåt mer. (är på jobbet och har papprena hemma)
Du menar om ni kan pruta på priset?
Klart ni kan.
Bestämmer ni er för att det är huset ni vill ha så borde det gå att göra något på de "tillbehör" ni vill ha, typ kamin ,bubbelbad m.m.
Är säljaren helt omöjlig så gå till LB hus istället.
Lycka till
Usch vad dyra tillvalen var, en kamin 45.000 i mastigaste laget eller?
Garage för 230
Nä siffrorna ligger lite väl högt eller vad säger ni andra.
Badkar kan du ju köpa till själv i stället och fråga istället vad de gör för avdrag för det vanliga, så hade jag gjort.
Garage för 230
Nä siffrorna ligger lite väl högt eller vad säger ni andra.
Badkar kan du ju köpa till själv i stället och fråga istället vad de gör för avdrag för det vanliga, så hade jag gjort.
Det är fullständigt normala tillvalspriser. I kaminen ingår det ju riktig inbyggnad med insugskanaler i bottenplattan och allt sånt. Man kan inte bara titta på att kaminen kostar 25 000 att köpa och sen säga att 45 000 är dyrt....annicaahl skrev:
För den leverantören vi valde kostade det inget att göra skorsten och allt det ingick i priset, sen kunde vi fritt välja kamin var vi ville, men som sagt det kan vara olika... den ena tog tex 25.000 o allt inräknat som du sa, men men
Det är väl inte så ovanligt att det är tillvalen som ger vinsten om grundpriset är lågt. Om jag inte minns fel så skulle det varit ca 10 000:- billigare att installera en kamin av en firma i eftrhand efter att huset var klart än att göra det i samband med vårt husbygge. Så självklart så försöker många ha ett lockande grundalternativ men det är inte ovanligt att många tar igen det på tillvalen istället. Vilken hustillverkare som i slutänden är mest prisvärd beror till stor del på vilka tillval eller vilken standard man vill ha.
Jag gillar planlösningen på A:121, men även den på Anebyhus Utsiktsvägen (om man väljer bort den konstiga terassen).
Planlösningen för kök, vardagsrum känns bättre på A:121, medan klk, teknikrum, våtutrymmen känns mer väldisponerade på Utsiktsvägen.
Planlösningen för kök, vardagsrum känns bättre på A:121, medan klk, teknikrum, våtutrymmen känns mer väldisponerade på Utsiktsvägen.
Det börjar kännas som att vi, efter mycket letande, landat på Anebys A:121, var i går och tittade på ett sådant hus, visserligen under byggnation, men det kändes rätt. Kontakten med Anebys säljare känns också bra. Det skulle vara roligt att höra erfarenheter från andra som byggt med Aneby i Stockholmstrakten under det närmaste året.