26 089 läst · 92 svar
26k läst
92 svar
Första "stora" renovering: Köket ska ut!
Idag blev det en runda till Ikea för att inköp av lite lådinredning och lite nya kastruller.
Nu i eftermiddag/kväll åkte fläkten upp. Blev lite irriterad då jag vart tvungen att såga i fläkten så uttaget skulle få plats. Detta trots lovord från elektrikern att uttaget inte behövde flyttas.
Då det var 150mm rör i fläkten och jag har 125mm i taket blev det inte mer än så ikväll. Behöver åka iväg imorgon och fixa en till slangklämma.
En annan sak, testade hällen idag. Funkar skitbra, dock har den lite svårt att köra två zoner på högsta läget (inte boostfunktionen). En av zonerna börjar då hoppa mellan läge 8 och 9 och sen landa på läge 8 efter ett tag. Ska det vara så? Inte forskat mer i det, får bli morgondagens bekymmer.
Nu i eftermiddag/kväll åkte fläkten upp. Blev lite irriterad då jag vart tvungen att såga i fläkten så uttaget skulle få plats. Detta trots lovord från elektrikern att uttaget inte behövde flyttas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Då det var 150mm rör i fläkten och jag har 125mm i taket blev det inte mer än så ikväll. Behöver åka iväg imorgon och fixa en till slangklämma.
En annan sak, testade hällen idag. Funkar skitbra, dock har den lite svårt att köra två zoner på högsta läget (inte boostfunktionen). En av zonerna börjar då hoppa mellan läge 8 och 9 och sen landa på läge 8 efter ett tag. Ska det vara så? Inte forskat mer i det, får bli morgondagens bekymmer.
Är det en häll från IKEA? Min beter sig också på det viset. Testa att köra högsta läget på en zon till vänster och en till höger, det borde funka. Kör man på högsta läget på båda vänstra eller båda högra så hoppar den mellan 8-9 så som du beskriver.
Ja, det är deras högklassig häll. Ska testa det i eftermiddag.simpa81 skrev:
Kan nog vara så. Hittar inget i instruktionsboken om någon effektvakt.simpa81 skrev:
Idag blev fläkten klar. Riktigt nöjd speciellt över hur pass tyst den är.
Logga in
Skapa konto
När jag plockade ihop alla manualer (på diverse språk) till fläkten så trillade där ut en sak som man hade haft användning för igår. Aja, det blev bra trots allt.
Logga in
Skapa konto
Satte passbit på plats, "lyckades" med en genial lösning. Hade 95mm avstånd från frys till vägg och likaså från överskåp till vägg. Ut i garaget och leta, och hittade en 45x95 regel. På med lite vinklar på den och skruva fast den ordentligt i väggen, slaska på lite tec7 och upp med en passbit. Tyvärr ser man träet i glipan mellan frys och skåp, får måla den biten vit någon gång.
Logga in
Skapa konto
Hur inviger man då en kyl på bästa sätt? Jo man placerar köttet som ligger i marinad för morgondagens pulled pork tillagning som även kommer inviga ugnen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självklart! Allt är inte hundra procent klart än, fattas lite dörrfoder, taklist och ventilationen. Vi är mer än nöjda.
Totalpris för allt har gått på nästan 160.000:- dock var elektrikern en stor kostnad.