Ok, då kommer inte en sån spruta heller åt de trångt placerade nipplarna. Jag får nog kolla med Felder hur de tänkt.

Hep Hep skrev:
Ok, då kommer inte en sån spruta heller åt de trångt placerade nipplarna. Jag får nog kolla med Felder hur de tänkt.
Det är kanske som på min metallsvarv den har samma sorts nipplar men smörjs med olja, bara att trycka med pipen på oljekannan och pumpa lite.

Det ska vara fett i de här lagren och då tror jag det blir svårt att använda oljekanna. Mängden fett som ska i är 1/2 fettpressvarv, vad det nu är.

Hep Hep skrev:
Återkom gärna med vad Felder Sverige säger om detta.

Absolut.

Nu har jag pratat med varenda fettsmörjgubbe som Felder har och ingen har kunnat hjälpa mig. "Jag kollar runt lite och återkommer" har jag fått flera varianter av. Nu i efterhand har jag förstått varför.

Efter en rejäl dos googlande under ett trist teamsmöte hittade jag ett gäng (mest amerikanska) gubbar på ett övervintrat sånt mailtrådsdiskussionselände som fanns på bl a Yahoo innan forum blev da shit. Deras första reaktion var väl som Felders att "det problemet har jag inte hört att någon haft - är du säker på att du vet vad du håller på med?" Men efter en stunds jämförande och mätande av våra "identiska" Feldersprutor kom sanningen fram. Munstycket på mitt är inte bara bredare än öppningen den ska in i, utan det är bredare än de som finns på alla andras "identiska" sprutor.

Någon sömnig kines har alltså skruvat på fel munstycke på sprutan de märkte upp med Felder och skickade till Österrike. Det förklarar varför ingen ville kännas vid problemet och varför jag blev idiotförklarad (fast på ett ganska artigt sätt).

Nu har jag löst det genom att slipa ner munstycket så att det precis får plats och smörjt mina spindlar. Det svaga lilla ljud de gav ifrån sig tidigare är borta. Av gubbarna fick jag också tipset att tillfälligt skruva bort "the zerks" och spruta fettet direkt ner i lagret för att få bättre kontroll av hur mycket som kom dit det ska. Klart smidigare. Åtminstone för mig som ju inte vet vad jag håller på med.

• Gilla
trycklös och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.